بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰
۳۳ میلیون ورقه گواهی تسهیلات مسکن (تسه) به ارزش ۳۷ هزار و ۸۲۱ میلیارد ریال نشان از افزایش ۲۶۷ درصدی حجم و ۱۴۵ درصدی ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و همچنین افزایش ۵ درصدی حجم و رشد ۷۹ درصدی ارزش معاملات اوراق گواهی تسهیلات مسکن در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته دارد.
کد خبر : ۲۶۵۸۸۶

افزایش ۵ درصدی حجم معاملات اوراق تسهیلات مسکن

بورس نیوز: نگاهی به کارنامه فرابورس ایران در ۹ ماه گذشته نشان می‌دهد طی ۱۸۱ روز معاملاتی تعداد ۷۹۲ میلیارد و ۱۰۹ میلیون ورقه بهادار در ۴۳ میلیون و ۴۷۶ هزار نوبت به ارزش ۷۱۰۳۹ هزار و ۲۰۱ میلیارد ریال در بازار‌های فرابورس خرید و فروش شده که به ترتیب از افزایش ۷۵ درصدی حجم، افت ۴۶ درصدی نوبت‌های معاملات و رشد ۱۸۰ درصدی ارزش معاملات نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ حکایت دارد.

همچنین بازار اول فرابورس در ۹ ماه گذشت تغییر مالکیت ۱۷۰ میلیارد و ۶۰۴ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۸۷۵ هزار و ۲۱۱ میلیارد ریال و بازار دوم مبادله ۱۴۴ میلیارد و ۸۱۳ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۶۶۹ هزار و ۸۱۸ میلیارد ریال را به خود دیدند که این ارقام به ترتیب بیانگر رشد ۲۹ درصدی حجم و افت ۳ درصدی ارزش معاملات در بازار اول و کاهش ۲ درصدی حجم و افت ۳۴ درصدی ارزش معاملات بازار دوم در مقایسه با ۹ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۰ است.

بر اساس این گزارش، در بازار ابزار‌های مالی نیز تعداد ۷۳ میلیارد و ۳۹۸ میلیون اوراق بدهی به ارزش ۶۶۵۴۰ هزار و ۴۸۵ میلیارد ریال معامله شده که از رشد ۲۰۹ درصدی حجم و ۲۰۴ درصدی ارزش معاملات این بازار در ۹ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت می‌کند.

­­افزون بر این، بالغ بر ۱۷۲ میلیارد و ۷۹۸ میلیون واحد صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله به ارزش ۱۹۸۳ هزار و ۴۳ میلیارد ریال و ۳۳ میلیون ورقه گواهی تسهیلات مسکن (تسه) به ارزش ۳۷ هزار و ۸۲۱ میلیارد ریال در این مدت در این بازار مورد معامله قرار گرفته است که نشان از افزایش ۲۶۷ درصدی حجم و ۱۴۵ درصدی ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و همچنین افزایش ۵ درصدی حجم و رشد ۷۹ درصدی ارزش معاملات اوراق گواهی تسهیلات مسکن در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته دارد.

گفتنی است، شاخص کل فرابورس نیز که معاملات امسال را از ارتفاع ۱۸ هزار و ۵۵۴ واحد آغاز کرده با ثبت افزایش ۴.۳ درصدی، در پایان این ماه به ارتفاع ۱۹ هزار و ۱۷۳ واحد رسید.

ارزش کل بازار فرابورس نیز که در ابتدای امسال ۱۷۴۷۰ هزار و ۱۹۵ میلیارد ریال بود، با ثبت رشد ۹ درصدی در ۹ ماه گذشته در پایان آذرماه به عدد ۱۸۸۴۵ هزار و ۵۲۳ میلیارد ریال رسید.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
افزایش قیمت هر برگ اوراق مسکن
درمقایسه با دو هفته گذشته صورت گرفت؛

افزایش قیمت هر برگ اوراق مسکن

ارسال نظر