بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶
غلامرضا جمشیدی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی پردیس در گفت‌وگوی اختصاصی با بورس نیوز مطرح کرد؛

تحقق صادرات ۱.۳ میلیارد دلاری در دومین شرکت ارزآور

شرکت پتروشیمی پردیس با وجود قطعی گاز در پیک فروش اوره در سال مالی مورد گزارش با حذف وابستگی به ترکیه صادرات خوبی به اروپا و دیگر قاره‌ها انجام و عدد ۱٫۳ میلیارد دلار محقق شد، همچنین باید گفت شرکت پتروشیمی پردیس رتبه دوم را در ارزآوری دارد.
کد خبر : ۲۶۵۹۱۱

تحقق صادرات ۱.۳ میلیارد در دومین شرکت ارزآور

بورس نیوز:

غلامرضا جمشیدی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی پردیس در گفت‌وگوی اختصاصی با بورس نیوز مطرح کرد: شرکت بزرگ‌ترین تولیدکننده اوره آمونیاک خاورمیانه و جز اوره سازان برتر دنیاست. می‌توان گفت سال را با عملکردی طلایی پشت سر گذاشتیم، "شپدیس" ۱.۳ میلیارد دلار صادرات را رقم‌زده و لقب دومین شرکت ارزآور کشور را از آن خودکرده است. درمجموع با فروشی هم که به جهاد کشاورزی صورت گرفته، می‌توان گفت جمعاً عایدی بالغ‌بر ۱.۷ میلیارد دلار، علی‌رغم قطعی گاز بیش از ۸۰ روز در زمستان قبل رقم خورده است. با مدیریت و همکاری که داخل مجموعه شکل گرفت اورهال‌ها به حداقل رسید و کسری قطعی گاز جبران شد، سود خوبی هم عاید سهامداران شرکت شده است، به‌طوری‌که سال قبل رقم یک هزار و ۳۵۰ تومان سود نقدی تقسیم شد و امسال این رقم به ۲ هزار و ۳۵۰ تومان رسید. افزایش خوبی در تقسیم سود نقدی را شاهد هستیم و تمام موارد نتیجه همکاری، حمایت سهامداران عمده و خرد بوده است.


با همت به ظرفیت یک‌میلیون تنی اوره خواهیم رسید


وی در پاسخ به سؤال اهداف و برنامه شرکت چنین گفت: شرکت دو موضوع را در حال پیگیری دارد، ابتدا بحث پتروشیمی همت برای شرکت بسیار حائز اهمیت بوده، چراکه از منظر زیست‌محیطی بسیار ارزشمند است این پتروشیمی می‌تواند پین فلر پتروشیمی را خاموش کند و علاوه بر آن آمونیاک را که درفروش با مشکل مواجه است به یک‌میلیون تن اوره باارزش تبدیل می‌کند. پروژه همت شرکت را به بزرگ‌ترین تولیدکننده اوره در خاورمیانه تبدیل می‌‎‌کند و بازگشت سرمایه بسیار زیادی دارد. امید است، با حمایت‌های که صورت می‌گیرد با شروع به کار آن یک‌میلیون تن ظرفیت اوره "شپردیس" افزایش یابد.


بیشتر بخوانید: سهامداران "شپدیس" با هم دیدار کردند


در پیک فروش اوره گاز را بهتر مصرف کنیم


جمشیدی در پایان به بورس نیوز پاسخ داد: مبحث قطعی گاز همواره موردی است که صنعت پتروشیمی را با چالش مواجه می‌کند. با توجه به این موضوع که بیشتر مصرف گاز در خانوار است باید با تغییر الگوی مصرف و صرفه‌جویی در مصرف شرایط را به نحوی محیا کرد، تا در پیک فروش اوره با قطعی گاز مواجه نشویم. در پاییز و زمستان همواره صنعت پتروشیمی با معضل قطعی گاز مواجه می‌شود و مشکلات زیادی را در بحث ارزآوری و صادرات ایجاد می‌کند چراکه پاییز و زمستان از فصول پیک مصرف اوره است و بهترین فرصت برای فروش این محصول تلقی می‌شود. از تمام افرادی که در مسیر پیشرفت شرکت را حمایت کرده و به آن کمک کرده‌اند نهایت تشکر رادارم.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
چه عواملی تیراژ را بالا برد؟/ زشت و زیبایی واردات خودرو
امیر حسن کاکایی، کارشناس صنعت خودرو در گفت‌وگو با بورس نیوز پاسخ داد؛

چه عواملی تیراژ را بالا برد؟/ زشت و زیبایی واردات خودرو

ارسال نظر