بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷
معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در «همایش سراسری تحول دیجیتال و اقتصاد دانش بینان» از توسعه ۱۰۰درصدی کاتالیست‌های صنایع پتروشیمی تا پایان این دولت خبر داد.
کد خبر : ۲۶۶۵۸۷

تکمیل زنجیره ارزش، برنامه قطعی شرکت ملی صنایع پتروشیمی است

به گزارش بورس نیوز، مرتضی شاه‌میرزایی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران روز یکشنبه مورخ ۲ بهمن ۱۴۰۱ در «همایش سراسری تحول دیجیتال و اقتصاد دانش بنیان» که توسط شرکت پلیمر آریاساسول در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، با اشاره به ضرورت توسعه زیرساخت‌های فناورانه در صنعت پتروشیمی اظهار داشت: زیرساخت‌های فن‌آورانه در پتروشیمی‌ها نسبت به سایر بخش‌های صنعت نفت و گاز توسعه یافته‌تر است و به منظور تکمیل زنجیره ارزش تا پایان دولت در بخش تامین کاتالیست‌ها به صورت ۱۰۰درصدی به خودکفایی خواهیم رسید و از واردات آن بی‌نیاز خواهیم شد.

وی با اشاره به این که آینده صنایع نفت و گاز کشور خواه ناخواه به تحول در صنعت پتروشیمی ختم خواهد شد گفت: با توجه به افق برنامه هشتم توسعه تا ۱۰ سال آینده، حجم تولید صنایع پتروشیمی ۲برابر شرایط کنونی خواهد شد و این میزان توسعه، نیازمند توسعه صنعت دیجیتال و آماده‌سازی حوزه‌های گوناگون در صنایع تبدیلی مبتنی بر تحول دانش بنیان است.

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران تکمیل زنجیره تولید را ضروری دانست و گفت: رسانه‌ها باید موضوع تکمیل زنجیره ارزش آفرین تولید را از سوی جامعه مطالبه کنند و متخصصین حوزه‌های دیجیتال، سازندگان قطعات و شرکت‌های دانش بنیان نیز باید به این موضوع کمک کنند.

وی واردات تجهیزات و قطعات توسط برخی مجتمع‌ها را ناراحت کننده دانست و گفت: باید در کشور، شرکت‌های دانش بنیان و سازندگان تجهیزات و قطعات فعال شوند از آن‌ها بهره برد.

شاه‌میرزایی در پایان با اشاره به ۱۵میلیارد دلار آورده از محل صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۰ برای کشور گفت: پیچیده‌ترین فناوری‌ها، در صنعت پتروشیمی است و تکنولوژی ساخت بیش از ۹۵ نوع کاتالیست را در اختیار داریم و بیش از ۲۵۰ لایسنس و دانش فنی نیاز است تا به نقطه بلوغی برسیم که در شان جمهوری اسلامی ایران است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر