بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱
آلمان تا ماه مه امسال، بیش از ۱۸ میلیارد دلار برای یارانه‌های طرح سقف قیمت برق و شبکه انتقال برق، هزینه خواهد کرد.
کد خبر : ۲۶۶۶۳۸

هزینه ۱۸ میلیارد دلاری یارانه برق در آلمان

به گزارش بورس نیوز، فلوریان تونکار، وزیر دارایی ایالتی در نامه‌ای به کمیته بودجه پارلمان آلمان اعلام کرد برآورد شده سقف قیمت برق ۱۴.۵ میلیارد یورو (۱۵.۷۵ میلیارد دلار) هزینه خواهد شد و تازه این هزینه تا پایان ماه مه است. علاوه بر این هزینه‌ها، آلمان ۲.۱۴ میلیارد یورو برای یارانه هزینه‌های شبکه انتقال برق در دو ماه آینده صرف خواهد کرد.

هزینه طرح سقف قیمت برق که برای کاستن از فشار قیمت برای مصرف کنندگان برق طراحی شده است، تماما توسط دولت آلمان تامین خواهد شد. هزینه‌های این طرح که قرار است تا آوریل سال ۲۰۲۴ اجرا شود، بسیار فراتر از ۱۸ میلیارد دلاری خواهد بود که تا پایان ماه مه امسال صرف می‌شود.

طرح مذکور اکنون باید توسط کمیته بودجه پارلمان آلمان تصویب شود. آلمان در نوامبر درباره طراحی برای هزینه حداکثر ۸۲.۸ میلیارد دلار به منظور تامین مالی طرح سقف قیمت برق برای کل سال ۲۰۲۳ به جمع‌بندی رسید. اما هزینه مذکور، تنها بخش کوچکی از ۱۹۹ میلیارد دلار هزینه برنامه‌ریزی شده است که آلمان می‌گوید برای کمک به مصرف کنندگان و شرکت‌ها برای تحمل هزینه‌های بالای انرژی انجام خواهد داد.

البته اگر قیمت انرژی پایین‌تر از حد انتظار شود، آلمان هزینه کمتری از آنچه در ابتدا برنامه‌ریزی شده است، خواهد داشت. قیمت‌های انرژی اکنون پایین‌تر از اوایل پاییز است که طرح آلمان، برنامه‌ریزی شده بود.

بر اساس گزارش اویل پرایس، هوای گرمتر از حد معمول برای این وقت از سال، سطح بالای ذخایر گاز و تقاضای ضعیف بازار‌های آسیایی، باعث شده است قیمت پایه گاز بازار اروپایی بسیار پایین‌تر از حد انتظار باشد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر