بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۷
از سوی هیات مدیره سازمان بورس ابلاغ شد؛

اصلاح دستورالعمل "تأسیس و فعالیت مؤسسات رتبه‌بندی"

باتوجه به هشتصد و سی و نهمین صورتجلسه ۹ دی ماه هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، دستورالعمل "تأسیس و فعالیت مؤسسات رتبه‌بندی" اصلاح شد.
کد خبر : ۲۶۶۶۵۵

اصلاح دستورالعمل

به گزارش بورس نیوز، فاطمه فتحی، کارشناس مسئول اداره امور نهاد‌های مالی خدمات دهنده سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اصلاح دستورالعمل تاسیس و فعالیت موسسات رتبه‌بندی اظهار کرد: با توجه به درخواست سه شرکت رتبه‌بندی اعتباری فعال و تجربه فعالیت آن شرکت‌ها در چهار سال اخیر و نیاز به تسهیل کسب و کار شرکت‌های مذکور، اعمال برخی اصلاحات در دستورالعمل تأسیس و فعالیت مؤسسات رتبه‌بندی، ضروری به نظر می‌رسید؛ لذا پیشنهاد‌های مد نظر شرکت‌های مذکور دریافت و از سوی مدیریت نظارت بر نهاد‌های مالی مورد بررسی قرار گرفت.

وی عنوان کرد: پس از انجام بررسی و تغییرات لازم و برگزاری جلسات مشترک با شرکت‌های رتبه‌بندی اعتباری و طرح در مرکز تدوین، تنقیح و تطبیق مقررات بازار سرمایه، اصلاحات دستورالعمل نامبرده از سوی این مدیریت به هیأت مدیره سازمان تقدیم و پس از طرح در هیأت مدیره، مصوب شد.

فتحی خاطرنشان کرد: عمده تغییرات دستورالعمل تأسیس و فعالیت مؤسسات رتبه‌بندی، در چهار حوزه مهلت‌های زمانی، شرایط کارکنان و سطوح انجام امور و اختیارات و برخی تعاریف است.

اصلاح دستورالعمل

اشتراک گذاری :
ارسال نظر