بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹
تاجران عقیده دارند اگر عرضه نفت روسیه همچنان در ماه آینده هم روبه‌افزایش باشد قیمت نفت کاهش بیشتری خواهد داشت.
کد خبر : ۲۶۶۷۱۶

کاهش قیمت نفت با ادامه عرضه نفت روسیه

به گزارش بورس نیوز، نشانه‌های افزایش عرضه نفت روسیه تأثیر اطلاعات اقتصادی بهتر از حد انتظار آمریکا و امید به بهبود سریع تقاضا در چین را خنثی کرده و باعث پایین آمدن قیمت نفت شده است. قیمت نفت طی یک هفته گذشته تغییر چندانی نداشته و تقریباً ثابت بوده‌ است.

بارگیری نفت از بنادر بالتیک روسیه ۵۰ درصد در ماه جاری میلادی نسبت‌به ماه قبل افزایش داشته است. فروشندگان نفت روسیه تلاش می‌کنند تقاضای بالا در آسیا را تأمین کنند و از افزایش جهانی قیمت انرژی بهره می‌برند.

تاجران عقیده دارند اگر عرضه نفت روسیه همچنان در ماه آینده هم روبه‌افزایش باشد قیمت نفت کاهش بیشتری خواهد داشت.

شرکت‌های انرژی آمریکا تعداد چاه‌های نفت و گاز خود را در این هفته روی ۷۷۱ ثابت نگه داشته‌اند. دراین‌بین، نمایندگان ائتلاف اوپک پلاس هم هفته آینده برای بررسی سطح تولید نفت دیدار خواهند داشت. برخی منابع این ائتلاف پیش‌بینی می‌کنند هیچ تغییری در سیاست فعلی تولید اتفاق نیفتد.

فدرال رزرو آمریکا هم در اجلاس ۳۱ ژانویه و اول فوریه درمورد افزایش نرخ بهره تصمیم‌گیری خواهد کرد. تورم در آمریکا پایین آمده و تولید ناخالص داخلی سریع‌تر از حد انتظار یعنی ۲.۹ درصد در سه‌ماهه پایانی ۲۰۲۲ رشد کرده‌است.

افزایش ۴.۲ میلیون بشکه‌ای ذخایر نفت آمریکا در قطب ذخیره‌سازی کاشینگ هم بر بازار نفت تأثیر گذاشته است.

تعداد موارد ابتلا به کرونا در چین ۷۲ درصد نسبت‌به اوج آن در آغاز سال جاری میلادی کاهش یافته و میزان مرگ‌ومیر در بیمارستان‌ها هم ۷۹ درصد پایین آمده‌است. این آمار حاکی از عادی شدن اقتصاد در چین و بهبود تقاضا برای نفت در این کشور است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر