بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷
زعفران و صندوق طلا در رتبه نخست بازار قراردادهای آتی
نزدیک ۶۵ هزار قرارداد آتی به ارزش بیش از ۵۱۶ میلیارد تومان در بازار قرارداد‌های آتی در هفته منتهی به ۷ بهمن دست به دست شد که نسبت به هفته پایانی دی رشد ۸۳.۶ درصدی در حجم و ۱۰۴ درصدی در ارزش را به ثبت رساند.
کد خبر : ۲۶۶۷۵۳

زعفران و صندوق طلا در رتبه نخست بازار قراردادهای آتی

به گزارش بورس نیوز، نزدیک ۶۵ هزار قرارداد آتی به ارزش بیش از ۵۱۶ میلیارد تومان در بازار قرارداد‌های آتی در هفته منتهی به ۷ بهمن دست به دست شد که نسبت به هفته پایانی دی رشد ۸۳.۶ درصدی در حجم و ۱۰۴ درصدی در ارزش را به ثبت رساند. زعفران به لحاظ حجم و صندوق طلا به لحاظ ارزش معاملات در رتبه نخست بازار قرارداد‌های آتی ایستاد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) به نقل از کالاخبر، ۱۱۹ هزار و ۲۹۵ قرارداد آتی به ارزش نزدیک هزار و ۵۴ میلیارد و ۳۹۹ میلیون تومان در بازار مشتقه در هفته منتهی به ۷ بهمن دست به دست شد. بیشترین سهم معاملات بازار قرارداد‌های آتی به لحاظ حجم متعلق به زعفران با ۸۱ هزار و ۱۵۹ قرارداد به ارزش نزدیک ۳۳۷ میلیارد و ۸۵۵ میلیون تومان برای ۴ موعد تحویلی اسفند ۱۴۰۱ و اردیبهشت، تیر و شهریور ۱۴۰۲ بود.

برای صندوق طلا نیز ۳۶ هزار و ۶۶ قرارداد به ارزش بیش از ۷۱۰ میلیارد تومان در ۳ موعد تحویلی بهمن ۱۴۰۱ و فروردین و خرداد ۱۴۰۲ در هفته منتهی به ۷ بهمن دست به دست شد.

نقره هم با دست به دست شدن ۲ هزار و ۷۰ قرارداد به ارزش بیش از ۶.۵ میلیارد تومان در ۲ موعد تحویلی بهمن و اسفند ۱۴۰۱ روبه رو بود.

زعفران با سهم ۶۸ درصدی در حجم بیشترین سهم را از حجم قرارداد‌های آتی در اختیار داشت و در جایگاه نخست ایستاد. البته به لحاظ ارزشی این دارایی با سهم ۳۲ درصدی از کل معاملات قرارداد‌های آتی در رتبه دوم بعد از صندوق طلا جای گرفت.

سهم صندوق طلا از حجم معاملات به ۳۰ درصد و از ارزش ۶۷ درصد بود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر