بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹
در روز جمعه تصمیم گیری می شود؛

اروپا در تلاش برای تعیین سقف قیمت نفت روسیه

اروپا در تلاش برای تعیین سقف قیمت نفت روسیه
کشورهای اتحادیه اروپا در خصوص پیشنهاد کمیسیون اروپا برای تعیین سقف قیمت روی فرآورده‌های نفتی روسیه تصمیم گیری در این باره را به روز جمعه موکول کردند.
کد خبر : ۲۶۶۹۱۲

اروپا در تلاش برای تعیین سقف قیمت نفت روسیه

به گزارش بورس نیوز، کمیسیون اروپا هفته گذشته پیشنهاد کرد که از پنجم فوریه، اتحادیه اروپا سقف قیمت ۱۰۰ دلار در هر بشکه را برای فرآورده‌های نفتی گرانقیمت روسیه مانند دیزل و سقف قیمت ۴۵ دلار در هر بشکه را برای فرآورده‌های ارزانتر مانند نفت کوره تعیین کند. این قیمت‌های پیشنهاد شده باید توسط تمامی ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا تصویب شوند.

دیپلمات‌های اتحادیه اروپا به رویترز گفتند: سفرای این کشور‌ها روز جمعه به منظور رسیدن به توافق در این خصوص، دیدار خواهند کرد.

لهستان و سه کشور منطقه بالتیک، خواهان تعیین سقف قیمت پایین‌تری تا حد ممکن، به منظور محدود کردن درآمد‌های مسکو از فروش سوخت‌ها هستند. با این حال، یک دیپلمات اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد: این بلوک توانایی محدودی برای تغییر سقف قیمت دارد، زیرا توافق گسترده تری میان کشور‌های گروه هفت وجود دارد.

اجرای مکانیزم‌های سقف قیمت و ممنوعیت واردات فرآورده‌های نفتی روسیه به اتحادیه اروپا، پنجم فوریه استارت می‌خورد. پیش از این، اجرای مکانیزم سقف قیمت ۶۰ در هر بشکه برای صادرات نفت روسیه از پنجم دسامبر، آغاز شده بود. هر دو سقف قیمت، بیمه یا حمل محموله‌های نفت و فرآورده‌های نفتی روسیه را برای شرکت‌های بیمه و کشتیرانی غربی ممنوع می‌کنند، مگر این که در سقف قیمت تعیین شده یا پایین‌تر از آن خریداری شده باشد.

سفرای کشور‌های اتحادیه اروپا روز جمعه همچنین درباره گسترش تحریم‌ها علیه بلاروس به منظور مقابله با دور زدن تحریم‌ها علیه روسیه، گفتگو خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، فاتح بیرول، مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی، اظهار کرد: انتظار ندارد پیشنهاد کمیسیون اروپا برای تعیین سقف قیمت برای فرآورده‌های نفتی روسیه، باعث بروز مشکلات و اختلالات عمده شود. وی به خبرنگاران در اوتاوا گفت: ممکن است مشکلات انتقال وجود داشته باشد، اما می‌دانیم که در نیمه دوم امسال، میزان قابل‌توجهی ظرفیت پالایش جدید فعال خواهد شد و شاهد تغییرات بزرگی در جریان تجارت فرآورده‌ها در سراسر جهان خواهیم بود و در نتیجه اختلال بزرگی، پیش بینی نمی‌شود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رشد ۲ درصدی اقتصاد ایران در سال جاری میلادی
صندوق بین المللی پول پیش بینی کرد؛

رشد ۲ درصدی اقتصاد ایران در سال جاری میلادی

ثبت رتبه ۱۰ ایران در تولید فولاد جهان
آمار‌های انجمن جهانی فولاد نشان می دهد؛

ثبت رتبه ۱۰ ایران در تولید فولاد جهان

ارسال نظر