بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸
جهش ۲۹۶ درصدی سود سهام
ارزش بازار سرمایه گذاری‌های بورسی شرکت توسعه معادن فلزات در انتهای دی ماه ۱۴۰۱ با افزایش ۱۷.۶ همتی به ۱۳۶ همت رسیده است.
کد خبر : ۲۶۶۹۴۰

جهش ۲۹۶ درصدی سود سهام «ومعادن» در ۹ ماهه

به گزارش بورس نیوز، ارزش بازار سرمایه گذاری‌های بورسی شرکت توسعه معادن فلزات در انتهای دی ماه ۱۴۰۱ با افزایش ۱۷.۶ همتی به ۱۳۶ همت رسیده است؛ ۱۱۰ همت مربوط به کانه‌های فلزی، ۲۲.۴ همت مربوط به فلزات اساسی و ۱.۹۷ همت مربوط به ماشین آلات برقی و ۱.۹ همت در سایر صنایع.

۹۷.۷ همت از ارزش بازار پرتفوی بورسی شرکت مربوط به چهار شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، سنگ آهن گل گهر، سنگ آهن گهر زمین و تامین مواد اولیه فولاد صبانور است. مقایسه بهای تمام شده و ارزش بازار این سرمایه گذاری‌ها به شرح زیر است:

جهش ۲۹۶ درصدی سود سهام «ومعادن» در ۹ ماهه

در دی ماه ۱۴۰۱ ، ۱۰۶ میلیارد تومان به مجموع سرمایه گذاری های بورسی واحد تجاری اضافه شده است. بیشترین خریدهای دی ماه به شرح زیر است:

جهش ۲۹۶ درصدی سود سهام «ومعادن» در ۹ ماهه

همچنین در این ماه شرکت اقدام به فروش ۶ میلیون سهم صندوق امین یکم به ارزش هر سهم ۹۹۴ تومان معادل ۶.۱ میلیارد تومان کرده که زیان ۹۱ میلیونی را به همراه داشته است. در این ماه، شرکت‌های سرمایه پذیر مجمعی نداشته و درآمدی از محل سود سهام دریافتی شناسایی نشده است.

ساختار سرمایه شرکت در انتهای آذر ماه ۱۴۰۱ از ۸۸درصد حقوق مالکانه و ۱۲درصد بدهی تشکیل شده است. از مجموع ۴.۴ همت بدهی، ۳.۶ بدهی جاری و مابقی بدهی بلندمدت است. دارایی‌های جاری واحد تجاری ۴.۵ برابر بدهی‌های جاری بوده و سرمایه در گردش نیز ۱۳ همت محاسبه شده است. وجوه نقد عملیاتی نیز با افزایش ۱۹درصد به ۱.۷ همت رسیده است.

درآمد سود سهام شرکت در ۹ ماهه ۱۴۰۱ با جهش ۲۹۶درصد از ۳۶۵ میلیاردی مقطع مقایسه‌ای به ۱.۴ همت رسیده است. مجموع درآمد‌های عملیاتی واحد تجاری نسبت به مقطع مقایسه‌ای تغییر قابل ملاحظه‌ای نداشته است (۱.۶۳ همت). سود عملیاتی با کاهش ۱۳۰ میلیاردی به ۱.۵۸ همت رسیده است. سود هر سهم نیز با کاهش ۶۶درصد نسبت به مقطع مقایسه‌ای به ۸ تومان رسیده است. (سرمایه شرکت در دوره جاری با افزایش ۱۰.۸ همتی از محل سود انباشته و مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به ۱۹.۲ همت رسیده است).

اهم اطلاعات تابلوی سهم در تاریخ نگارش این مقاله به شرح زیر است:

قیمت پایانی: ۴۶۶ تومان

ارزش بازار: ۸۹۸ هزار میلیارد

نسبت P/NAV: ۰.۶۲


/ارسالی

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در بیست و پنجمین دوره رتبه بندی شرکت‌های برتر ایران (IMI-100) به دست آمد؛

"ومعادن" رتبه اول فروش در گروه سرمایه گذاری‌های مالی

ارسال نظر