بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶
به دنبال برگزاری مجمع فوق العاده گروه صنعتی ایران خودرو؛

گردهمایی سهامداران "خودرو"/ ایران خودرو از تولید ناقص خداحافظی کرد

گردهمایی سهامداران
مجمع عموی فوق العاده گروه صنعتی ایران خودرو برگزار شد.
کد خبر : ۲۶۶۹۸۶

سهامداران

به گزارش بورس نیوز، مجمع عموی فوق العاده گروه صنعتی ایران خودرو برگزار شد.

بر اساس این گزارش، مجمع عمومی فوق العاده شرکت گروه صنعتی ایران خودرو با حضور ۵۰.۹درصد سهامدارن تشکل و در حال برگزاری است.

گفتنی است، در این مجمع درباره تغییر اصلاح مصوبات تصمیم گیری خواهد شد.

در این مجمع، مهدی خطیبی، مدیرعامل ایران خودرو اظهار کرد: ایران خودرو برای همیشه با تولید ناقص خداحافظی کرد و صد در صد تولیدات ما تولید کامل شد. این موضوع به تنهایی برای ما در حوزه ارتقای کیفیت ۲۵ درصد کیفیت را به ارمغان می‌آورد. شناسایی گلوگاه‌های تامین را برای ما محقق کرد. تا ۳۰ آبان بیش از ۲۱۰۰ میلیارد تومان صرفه جویی را برای ما داشت.

وی افزود: من به صراحت می‌گویم بزرگترین پروژه مدیریت صنعتی کشور طی سال‌های اخیر همین پروژه عبور مستقیم بود که در ایران خودرو با موفقیت در حال اجراست. ما الزامات این کار را فراهم و محدودیت‌های آن را برطرف کردیم تا در آینده بتوانیم به اهداف خود بیش از این دست پیدا کنیم.

مدیرعامل ایران خودرو ادامه داد: در حوزه کیفیت با ۲۵ درصد ارتقای کیفیت که ناشی از عبور مستقیم بود و ۲۷۰ پروژه ارتقای کیفیت که تعریف کردیم که با محصولات مدت مشابه اصلا قابل مقایسه نیست.

وی خاطرنشان کرد: نکته بعدی  در حوزه صادرات است. متاسفانه این را باید بگویم که به دلیل اشتباهاتی که در قیمت تمام شده صورت گرفته بود صادرات ما سودآور نبود. در حقیقت ما صادر می‌کردیم تا فقط بگوییم که صادر می‌کنیم. صادرات ایران خودرو از نظر ارزش و تعداد جلوتر از سال گذشته است. ضمن اینکه زیانده نیز نیست. در هیات مدیره ایران خودرو بر اساس تعهدی که داریم سعی کردیم در حد توان تمام تلاش را در راستای تامین منافع سهامداران انجام دهیم.

خطیبی گفت: نکته مهم اینکه با توجه به پروژه عبور مستقیم و سایر اقدامات انجام شده ایران خودروی امسال بیش از ۴۰ درصد نسبت به ایران خودرو سال گذشته دارد اقتصادی‌تر مدیریت می‌شود.

گردهمایی سهامداران

لازم به ذکر است، شرکت کارکنان سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ۲۲.۳، سازمان مدیریت صنعتی ۲۲.۳، سرمایه گذاری سلیم ۲۲.۳، پویا نمایان رستا ۱۳.۲، شرکت تدبیر سرمایه آراد ۱۳.۲، شرکت سرمایه گذاری ملی ۶.۷ در مجمع به عنوان هیات مدیره گروه صنعتی ایران خودرو انتخاب شدند.

 

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
تحلیلگر اقتصادی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲
اصلا هدف اصلی همین است که مشکل حل نشود.وگرنه چرا دولتی که 10-15درصد سهام حودرو یا سایپا را دارد مدیرانش را منصوب میکند .دستوری خودرو را به یک سوم تا یک چهارم قیمت واقعی به سازمانها خودی میدهد. سود شرکتها را به جیب خود میریزد و ضرر شدیدی به شرکتها و سهامداران خرد وارد میکند و جالب اینکه شعار حمایت از تولید و مصرف کننده را هم سر میدهد. شورای رقابت سازمانی از زیر مجموعه ریاست جمهوری است که سال 89 برای دور زدن مردم تاسیس کردن تا راحت تر دارایی سهامداران و شرکتها را بالا بکشند. بقول معروف خانه از پایبست ویران است کسانیکه بیشتر شعار حمایت از نولید و مردم میزنند بیشتر جیب مردم را میزنند.حالا هم با عنوان کردن اینکه 85درصد مابه التفاوت قیمت عرضه شده در بورس باید به خزانه واریز شود مثل زورگیرهای خیابانی دولت علنا از سهامداران خرد زورگیری میکند . سایپا و ایرانخودرو یک دهه قبل از تشکیل شورای رذالت رقابت هر سال سهمی 150 تومن سود سالانه تقسیم میکردند ولی از بعد از شورای رقابت همه این پولهای سهامداران خرد با زورگیری دولتی به جیب خودیها رفته و شرکتها دهها هزار میلیارد ضرر و زیان شناسایی کردند و سهامداران خرد به خاک سیاه نشستند