بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷
از سوی رئیس مجلس اتفاق افتاد؛

تاکید بر اصلاح آیین نامه مولدسازی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: رئیس مجلس تاکید کرد که مولدسازی به هیچ عنوان شامل اموال فعال دولت نظیر پالایشگاه ها، پتروشیمی‌ها، کارخانه ها و غیره که فعال هستند، نمی شود و فقط اموال غیر منقول راکد و بدون استفاده شامل این موضوع می شود.
کد خبر : ۲۶۶۹۸۹

تاکید بر اصلاح آیین نامه مولدسازی

به گزارش بورس نیوز، مجتبی توانگر، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به جلسه غیر علنی صبح امروز مجلس که به موضوع بودجه و تامین منابع آن از جمله مولدسازی اختصاص داشت، اظهار کرد: در این جلسه تعدادی از نمایندگان به صورت صریح به بیان نکات و انتقادات خود درباره موضوع تشکیل هیئت مولدسازی پرداختند و رئیس مجلس نیز درباره آن نکاتی مطرح کرد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: آقای قالیباف توضیح داد در شرایطی که کشور نیاز به سرمایه گذاری به خصوص در بخش زیرساخت‌ها دارد، مولدسازی اموال راکد و بدون استفاده دولتی ضرورت کشور است، بیش از دو دهه است قوانین متعدد برای مولدسازی اموال راکد دولتی وجود داشته و دولت مکلف به اجرای آن بوده و در این زمینه قانونی نیاز نبوده، اما متاسفانه اجرا نشده است و البته این کار باید طبق قواعد اجرا شود.

وی تاکید کرد: براساس توضیحات رئیس مجلس توسعه زیرساخت‌های کشور نیاز به سرمایه‌گذاری دارد و یکی از مسیر‌های تامین سرمایه‌های مورد نیاز کشور فروش اموالی غیرمنقول دولتی است که راکد و بدون استفاده رها شده و نه تنها سودی ندارد بلکه برای کشور هزینه نیز دارند.

توانگر اضافه کرد: آقای قالیباف در این جلسه تاکید کرد که مولدسازی به هیچ عنوان شامل اموال فعال دولت نظیر پالایشگاه ها، پتروشیمی‌ها، کارخانه‌ها و ... که فعال هستند، نمی‌شود و فقط اموال غیر منقول راکد و بدون استفاده شامل این موضوع می‌شود و کسی حق ندارد آن را به سایر زیرساخت‌های فعال کشور مرتبط کند.

رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس گفت: هیئت مولدسازی قرار است با فروش اموال غیرمنقول راکد دولتی، درآمد‌های ناشی از آن را صرف تامین مالی توسعه زیرساخت‌های کشور و پروژه‌های بر زمین مانده کند.

توانگر افزود: رئیس مجلس تاکید کرد که آئین نامه مولدسازی باید در جلسه شورای هماهنگی بررسی و اصلاحات لازم برای اطمینان بخشی از چگونگی اجرای درست آن انجام شود.

وی افزود: براساس توضیحات آقای قالیباف، در نظام نامه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا، مدت اجرای تصمیمات این شورا محدود است و براساس آن اگر بنا بر ادامه اجرای تصمیمات بیش از زمان تعیین شده باشد باید دولت لایحه آن را به مجلس بیاورد و موضوع مولدسازی نیز شامل همین نظام نامه است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۴
اینها تموم شد چی می‌فروشید ملت به بردگی می‌فروشید کیش فروخته شد دریای خزر رو به روسیه الان نوبت مولدسازی خدا به دادمان برسه