بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳
صادرات ۳۷۰ میلیون دلار کالا از منطقه آزاد ارس
سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ارس گفت: در سال جاری ۳۷۰ میلیون دلار کالا و محصول از ارس صادر شد.
کد خبر : ۲۶۷۰۴۷

صادرات ۳۷۰ میلیون دلار کالا از منطقه آزاد ارس

به گزارش بورس نیوز، علی نوید، سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ارس تولید ناخالص این منطقه را ۹ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: صادرات ارس شامل چهار بخش صادرات قطعی، صادرات کالا‌های داخلی، صادرات مجدد و صادرات به سرزمین اصلی است.

وی با اشاره به فعالیت ۲۵۰ واحد صنعتی در ارس از بهره برداری ۱۴۰ واحد صنعتی دیگر در روز‌های آینده خبر داد و افزود: بزرگ‌ترین دستاورد منطقه آزاد ارس، تمرین مدل موفق اداره بدون نفت است.

نوید، ایجاد زیرساخت‌ها برای فعالیت بخش خصوصی و جلب سرمایه گذار خارجی و داخلی را اولویت اصلی سازمان برشمرد و گفت: منطقه آزاد علاوه بر هزینه‌های زیرساختی، در نقاط همجوار نیز سرمایه گذاری کرده است که بزرگراه مرند - جلفا، جاده ایواوغلی - خوی و اجرای فاضلاب شهری هادیشهر خارج از محدوده ارس است.

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ارس، با بیان اینکه جلفا به دلیل داشتن منابع آبی و نورگیری مناسب روزانه مستعد ایجاد گلخانه است، توسعه سرمایه گذاری درحوزه کشاورزی را جزو برنامه‌های استراتژیک سازمان دانست و خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین گلخانه شیشه‌ای هیدروپونیک خاورمیانه در ارس فعالیت می‌کند که تمام تولیدات آن به کشور‌های اروپایی از جمله روسیه، انگلیس و حوزه قفقاز صادر می‌شود.

نوید، با اشاره به اینکه با رفع موانع تولید و مشکل سرمایه در گردش به دنبال صادرات محوری منطقه آزاد ارس هستیم، میزان تولید گلخانه‌ای ارس را حدود ۳۰۰ هزار تن در سال گذشته اعلام کرد و گفت: از این میزان ۱۰۰ هزار تن صادر شده است.

وی در افق ۱۴۰۸ منطقه آزاد ارس توسعه حمل و نقل بین المللی به خصوص تبادلات ریلی را مهم توصیف کرد و افزود: گمرک جلفا با سابقه ۱۰۰ ساله و نقطه محوری پنج کریدور (راهگذر) بین المللی نقش مهمی در اتصال ایران به بازار‌های اروپایی دارد و ما نیز در این زمینه می‌خواهیم حمل و نقل زمینی و ریلی را گسترش دهیم.

نوید با اشاره به برگزاری نمایشگاه اکسپو ارس جهت برندسازی و معرفی دستاورد‌ها و توانمندی‌ها و فرصت‌های سرمایه گذاری، با ارایه گذشته و حال منطقه و ترسیم افق آینده خاطرنشان کرد: ۱۱۰ فرصت سرمایه گذاری جدید در این نمایشگاه رونمایی می‌شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر