بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۷
دادوستد بیش از ۳۵ هزار قرارداد آتی در بورس کالا
بیش از ۳۵ هزار قرارداد آتی به ارزش نزدیک ۳۷۵ میلیارد تومان در بازار قرارداد‌های آتی در هفته منتهی به ۲۱ بهمن دست به دست شد.
کد خبر : ۲۶۷۱۳۴

دادوستد بیش از ۳۵ هزار قرارداد آتی در بورس کالا

به گزارش بورس نیوز، بیش از ۳۵ هزار قرارداد آتی به ارزش نزدیک ۳۷۵ میلیارد تومان در بازار قرارداد‌های آتی در هفته منتهی به ۲۱ بهمن دست به دست شد. صندوق طلا به لحاظ حجم و ارزش معاملات در رتبه نخست بازار قرارداد‌های آتی ایستاد.

بر اساس این گزارش، ۳۵ هزار و ۷۹۹ قرارداد آتی به ارزش نزدیک ۳۷۵ میلیارد تومان در بازار مشتقه در هفته منتهی به ۲۱ بهمن دست به دست شد. بیشترین سهم معاملات بازار قرارداد‌های آتی به لحاظ حجم متعلق به زعفران با ۱۸ هزار و ۹۳۶ قرارداد به ارزش نزدیک ۸۱.۷ میلیارد تومان برای ۴ موعد تحویلی اسفند ۱۴۰۱ و اردیبهشت، تیر و شهریور ۱۴۰۲ بود.

برای صندوق طلا نیز ۱۴ هزار و ۵۸۱ قرارداد به ارزش نزدیک ۲۸۶ میلیارد تومان در ۵ موعد تحویلی بهمن ۱۴۰۱ و فروردین، خرداد، مرداد و مهر ۱۴۰۲ در هفته منتهی به ۲۱ بهمن دست به دست شد.

نقره هم با دست به دست شدن ۲ هزار و ۲۸۲ قرارداد به ارزش نزدیک ۷.۱۶ میلیارد تومان در ۲ موعد تحویلی بهمن و اسفند ۱۴۰۱ روبه رو بود.

صندوق طلا با سهم ۴۱ درصدی در حجم بیشترین سهم را از حجم قرارداد‌های آتی در اختیار داشت و در جایگاه دوم ایستاد. البته به لحاظ ارزشی نیز این دارایی با سهم ۷۶ درصدی از کل معاملات قرارداد‌های آتی در رتبه اول جای گرفت.

سهم زعفران از حجم معاملات به ۵۳ درصد و از ارزش ۲۲ درصد بود و به این ترتیب زعفران به لحاظ حجم در جایگاه اول و به لحاظ ارزش در جایگاه دوم ایستاد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر