بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷
در بازارهای جهانی؛

نفت هم کاهشی شد

نفت هم کاهشی شد
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۸۳ سنت معادل ۰.۹۶ درصد کاهش به ۸۵ دلار و ۵۶ سنت رسید.
کد خبر : ۲۶۷۲۰۶

نفت هم کاهشی شد

به گزارش بورس نیوز، قیمت نفت در شرایطی که سرمایه‌گذاران تمرکز خود را از کاهش تولید روسیه به کاهش موقت تقاضا به‌دنبال فصل تعمیرات و نگهداری پالایشگاه‌ها در آسیا و آمریکا تغییر داده‌اند، کاهش یافت، درحالی‌که ۲ درصد در روز گذشته افزایش یافته بود.

قیمت نفت در روز جمعه پس‌از اطلاعیه روسیه به‌عنوان سومین تولیدکننده بزرگ نفت دنیا مبنی‌بر کاهش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید در ماه مارس افزایش یافت. این رقم ۵ درصد از کل تولید این کشور را شامل می‌شود.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۸۳ سنت معادل ۰.۹۶ درصد کاهش به ۸۵ دلار و ۵۶ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۸۵ سنت معادل ۱.۰۷ درصد کاهش ۷۸ دلار ۸۷ سنت معامله می‌شود.

تحلیلگران عقیده دارند دلیل کاهش قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه این است که بازار به این نتیجه رسیده که کاهش تولید نفت قبلاً تمام تأثیر خود را گذاشته است.

خوش‌بینی نسبت‌به بهبود تقاضا در چین به‌عنوان بزرگ‌ترین واردکننده نفت خام و دومین مصرف‌کننده بزرگ نفت در دنیا پس‌از برداشته شدن محدودیت‌های کرونایی باعث افزایش بیش‌از ۸ درصدی قیمت نفت برنت و نفت آمریکا طی یک هفته گذشته شد.

بهبود تقاضای نفت چین صادرات بنزین این کشور را در ماه جاری میلادی محدود کرده، اما پالایشگاه‌های چین همچنان صادرات گازوئیل خود را بالاتر از ۲ میلیون تن نگه داشته‌اند.

تحلیلگران عقیده دارند کاهش تولید ۵۰۰ هزار بشکه‌ای روسیه باعث می‌شود این کشور طبق سهمیه خود در ائتلاف اوپک پلاس تولید کند، چون مسکو همین حالا هم بیش‌از سهمیه خود صادرات دارد.

ائتلاف اوپک پلاس در ماه اکتبر برای کاهش ۲ میلیون بشکه‌ای تولید به توافق رسید که ۲ درصد از کل تقاضای جهانی برای نفت را تشکیل می‌دهد.

مقامات اوپک پیش‌بینی می‌کنند بهبود تقاضا در چین و رشد پایین عرضه به‌خاطر نبود سرمایه‌گذاری قیمت نفت را در سال جاری میلادی دوباره به ۱۰۰ دلار در هر بشکه بازمی‌گرداند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر