بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰
آیا دریافت شماره شبا هزینه دارد؟
برای دریافت شماره شبا باید از کجا اقدام کنیم و آیا گرفتن آن هزینه دارد؟
کد خبر : ۲۶۷۳۳۲

آیا دریافت شماره شبا هزینه دارد؟

به گزارش بورس نیوز، اگر برای نقل و انتقال پول نیاز به دریافت شماره شبا خودتان یا هر شماره حساب دیگری دارید، باید شماره کارت یا شماره حساب بانکی را تبدیل به شماره شبا کنید. واریز پول به شماره شبا هم بالاترین سقف انتقال وجه را دارد و هم با کمترین مبلغ کارمزد انجام‌پذیر است.

گرفتن شماره شبا ساده‌ترین راه برای انجام هر نوع خدمات بانکی است. با گرفتن شماره شبا، نیازی به نام بانک، کد شعبه، نوع حساب یا هر چیز دیگری ندارید و تنها با در اختیار داشتن این کد ۲۴ رقمی می‌توانید هر مقدار پول را سریع‌تر از راه‌های دیگر به حساب مقصد انتقال دهید. علاوه بر این، هزینه جابه‌جایی پول در روش کارت به کارت پلکانی محاسبه می‌شود و اگر قصد انتقال مبلغ زیادی را داشته باشید، باید کارمزد بالایی پرداخت کنید. اما انتقال پول با شماره شبا، هزینه پایین‌تری هم از دیگر روش‌های انتقال پول در سیستم بانکی دارد. جدای از همه این مزایا، شماره شبا برای هر فرد منحصربفرد است و حتی اگر شماره‌ای را اشتباه بزنید، امکان اشتباه در انتقال حساب و واریز پول به فرد دیگر وجود ندارد و تراکنش شما تا زمانی که شماره شبا صحیح را وارد نکنید، انجام نمی‌شود.

آیا دریافت شماره شبا هزینه دارد؟

گرفتن این کد منحصربفرد از سیستم بانکی هزینه دارد. پس اگر شما در هر کدام از سایت‌هایی که امکان دادن شماره شبا تمام بانک‌ها را دارند، درخواست تبدیل شبا داشته باشید، باید هزینه آن را پرداخت کنید. هزینه‌ای که با توجه به هر کدام از سایت‌های ارائه‌دهنده تبدیل‌های شبا تفاوت می‌کند، اما حدود ۱۲۵۰ تومان هزینه دارد. اما سایت «رده» با ارائه پکیج‌های متفاوت و متنوع برای دریافت شماره شبا این هزینه را برای متقاضیان شبا کمتر می‌کند. اگر قصد گرفتن شماره شبا را دارید، حتما این کار را در سایت رده انجام دهید، چون تقریبا با قیمتی به مراتب کمتر امکان گرفتن شماره شبا خودتان را در تمام بانک‌ها دارید. فرقی هم نمی‌کند شماره حساب یا شماره کارت را برای تبدیل شبایی همراه دارید، امکان گرفتن کد ۲۴ رقمی شبا با هر کدام از اطلاعات بانکی امکانپذیر است.

چطور از "رده" شماره شبا بگیریم؟

کافی است وارد سایت رده شوید. بعد از وارد کردن شماره موبایل خود عضو این سایت خواهید شد. بعد از آن هم تنها ظرف چند ثانیه می‌توانید شماره شبا خودتان را بگیرید. سایت رده برای اقتصادی و ارزان‌تر کردن هزینه گرفتن شماره شبا، اقدام به دسته‌بندی خدمات «تبدیل شبا» کرده است. بسته‌های «پایه»، «حرفه‌ای»، «تجاری»، «سازمانی» و «طلایی». هر کدام از این بسته‌ها قابلیت تعداد متفاوتی تبدیل شبا را با قیمت‌های متفاوت دارند. بعد از انتخاب بسته مناسب کارتان، به سادگی امکان گرفتن شماره شبا را خواهید داشت.

مراحل گرفتن شماره شبا

دریافت شماره شبا رایگان براساس شماره کارت یا شماره حساب در «رده» اصلا کار سختی نیست و کافی است این مراحل را انجام دهید:

• وارد حساب کاربری خودتان در رده شوید. اگر قبلا عضو نشده‌اید، طی چند ثانیه با نوشتن نام و نام خانوادگی، شماره همراه و انتخاب رمز عبور ثبت‌نام شما تکمیل می‌شود.

• بعد از ورود به حساب کاربری، سه پنجره تبدیل‌های شبا، استعلام چک برگشتی و استعلام تسهیلات را می‌بینید. وارد قسمت «تبدیل‌های شبا» شوید.

• در «رده» این امکان وجود دارد که براساس شماره کارت یا حساب، شماره شبا خودتان را بگیرید. برای تبدیل شماره کارت به شبا، روی بخش «کارت به شبا» بزنید و در کادر مشخص شده، شماره کارت ۱۶رقمی را تایپ و پنجره تبدیل را «لمس» کنید.

• به همین راحتی، تبدیل شماره کارت به شبا انجام شده و کار دیگری باقی نمانده است.

نکته: امکان تبدیل شماره کارت و شماره حساب بانک‌های زیر در سایت رده وجود دارد: بانک ملی، بانک پاسارگاد، بانک اقتصاد نوین، بانک کشاورزی، بانک سامان، بانک سرمایه، بانک صادرات، بانک مسکن، بانک سپه، بانک آینده، بانک مهر ایران، بانک رسالت، بانک دی، بانک ملت، بانک شهر، بانک ایران زمین، بانک سینا، بانک تجارت، بانک توسعه تعاون، بانک خاورمیانه، بانک گردشگری، پست بانک، بانک رفاه کارگران و موسسه نور.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
خاطره‌سازی با جشنواره زمستانه بانک تجارت
روز‌های باقیمانده از سال و جوایزی که در دسترس شما است؛

خاطره‌سازی با جشنواره زمستانه بانک تجارت

ارسال نظر