بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵
معاون وزیر جهاد کشاورزی درباره تفاهم ایران و چین در بخش کشاورزی را تشریح کرد و گفت: رییس جمهور به همه بخش های مرتبط دستور داده برای عملیاتی شدن این تفاهم نامه اقدام کنند.
کد خبر : ۲۶۷۴۱۲

تفاهم ۸ میلیارد دلاری ایران و چین در حوزه کشاورزی

به گزارش بورس نیوز، شاهپور علائی مقدم، معاون وزیر جهاد کشاورزی جزییات تفاهم نامه ایران و چین را تشریح و اظهار کرد: یک تفاهم نامه به ارزش ۳.۵ میلیارد دلار در بخش شیلات، مکانیزاسیون، زراعت، گلخانه، کشت دیم و تبادل دانش در بخش‌های کشاورزی منعقد شد.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن تفاهم نامه‌ای به ارزش ۴.۶ میلیارد دلار برای فاینناس مالی دو طرح ۵۵۰ هکتاری خوزستان و زهکشی طرح بزرگ شمال کشور انجام شد.

علائی مقدم ادامه داد: از امروز کمیته‌های مربوط به این تفاهم نامه تشکیل و به بخش‌های خصوصی، بخش‌های بازرگانی و اتاق ایران - چین هم موارد لازم برای همکاری ابلاغ می‌شود.

وی با اعلام اینکه اجرای این تفاهم نامه از اول سال ۱۴۰۲ آغاز خواهد شد، گفت: در یک ماه مانده به پایان سال مقدمات کار انجام می‌شود و پس از آن برای اجرای کامل تفاهم نامه آماده خواهیم شد.

معاون امور اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: رییس جمهور به همه بخش‌های مرتبط دستور داده که برای عملیاتی شدن این تفاهم نامه‌ها هر چه زودتر اقدام کنند.

همچنین سیدرضا نورانی، رییس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران با اشاره به لزوم آماده سازی زیرساخت‌ها برای صادرات سیب به چین بیان کرد: کانتینر‌های یخچالی کهنه است و باید برنامه تردد دریایی هم طوری باشد که کالا‌ها به موقع ارسال شود.

وی تصریح کرد: ظرفیت‌های خوبی در صادرات محصولات کشاورزی وجود دارد که در صورت رفع مشکلات زیرساخت ها، افزایش در صادرات خواهیم داشت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر