بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲
اصلاح طرح شفافیت قوای سه‌گانه و سایر نهاد‌ها
نمایندگان با اصلاح طرح دوفوریتی شفافیت قوای سه گانه و دستگاه‌های اجرایی و سایر نهاد‌ها جهت تأمین نظر شورای نگهبان موافقت کردند.
کد خبر : ۲۶۷۴۲۷

اصلاح طرح شفافیت قوای سه‌گانه و سایر نهاد‌ها

به گزارش بورس نیوز، نمایندگان در جلسه علنی امروز (دوشنبه، ۱ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به طرح دوفوریتی شفافیت قوای سه گانه و دستگاه‌های اجرایی و سایر نهاد‌ها جهت تأمین نظر شورای نگهبان با الحاق یک تبصره به عنوان تبصره (۱) به ماده (۱) و اصلاح تبصره فعلی به عنوان تبصره (۲) با ۱۷۵ رأی موافق، ۶ رأی مخالف، ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۰ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

تبصره الحاقی به ماده ۱ به شرح زیر است: فعالیت‌های موسسات خصوصی حرفه‌ای عهده دار خدمات عمومی که هیچگونه ارتباطی با مأموریت‌های عمومی آن دستگاه ندارد از شمول این قانون مستثنی است. تشخیص فعالیت‌های مذکور بر عهده کمیسیون موضوع ماده (۱۸) قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات مصوب ۶/ ۱۱/ ۱۳۸۷ با اصلاحات و الحاقات بعدی آن می‌باشد.

همچنین نمایندگان جهت تأمین نظر شورای نگهبان در ماده (۲) بر مصوبه قبلی مجلس با ۱۱۹ رأی موافق، ۵۴ رأی مخالف، ۱۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۷ نماینده حاضر در جلسه اصرار ورزیدند.

همچنین نمایندگان با اصلاح ماده ۴ این طرح نیز جهت تأمین نظر شورای نگهبان با ۱۶۵ رأی موافق، ۹ رأی مخالف، ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۸ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بر این اساس؛ ماده ۴ به شرح زیر اصلاح شد: مشمولین این قانون به استثنای شورا‌های اسلامی روستا موظفند هر یک سال یک‌بار گزارش عملکرد اجرای این قانون را به مجلس شورای اسلامی ارسال نمایند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
حفظ سپرده ها در بانک با افزایش نرخ سود
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:

حفظ سپرده ها در بانک با افزایش نرخ سود

ارسال نظر