بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۹
در بازارهای جهانی؛

قیمت طلا با کاهش مواجه شد

قیمت طلا با کاهش مواجه شد
بهای هر اونس طلا با ۱.۴ درصد کاهش به ۱۸۳۹ دلار و ۶۰ سنت رسید.
کد خبر : ۲۶۷۴۵۸

قیمت طلا با کاهش مواجه شد

به گزارش بورس نیوز، قیمت طلا امروز (سه‌شنبه) با کاهش ارزش دلار به بالاترین حد خود در ۶ هفته اخیر افزایش یافت و در حالی که معامله‌گران منتظر اطلاعات اقتصادی بیشتری برای سنجش استراتژی افزایش نرخ فدرال رزرو آمریکا بودند، طلا در بازه محدود معامله شد.

بهای هر اونس طلا با ۱.۴ درصد کاهش به ۱۸۳۹ دلار و ۶۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۰۸ درصد کاهش به ۱۸۴۰ دلار و ۶۰ سنت رسید. شاخص دلار پایین‌تر از اوج‌های اخیر قرار داشت و شمش‌های قیمت دلاری را برای خریدارانی که سایر ارز‌ها را در اختیار دارند ارزان‌تر کرد.

سرمایه‌گذاران اکنون منتظر صورتجلسه آخرین جلسه سیاست‌گذاری فدرال رزرو هستند که قرار است روز چهارشنبه منتشر شود. بازار‌های پول انتظار دارند که بانک مرکزی ایالات‌متحده تا ماه مه، نرخ‌های معیار را به بالای پنج درصد برساند و اوج نرخ‌ها در جولای ۵.۳ درصد بود.

نرخ بهره بالاتر هزینه فرصت نگهداری شمش با بازده صفر را افزایش می‌دهد. داده‌های اصلی شاخص قیمت مصرف شخصی ایالات‌متحده (PCE) که اواخر این هفته منتشر می‌شود نیز در تمرکز سرمایه‌گذاران است.

بر اساس گزارش رویترز، اولی رن، رئیس بانک مرکزی فنلاند به یک روزنامه آلمانی گفت: بانک مرکزی اروپا باید پس از ماه مارس به افزایش نرخ‌بهره ادامه دهد و اوج نرخ بهره، که باید برای مدتی به آن پایبند بماند، ممکن است در تابستان به دست آید. بوندس‌بانک روز دوشنبه اعلام کرد که چشم‌انداز اقتصادی آلمان پس از یک سه ماهه چهارم غیرمنتظره انعطاف‌پذیر، در حالی که تورم اصلی نیز از اوج خود گذشته است، در حال بهبود است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۴ درصد افزایش به ۲۱.۸۳ دلار رسید و پلاتین ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۹۲۸ دلار و ۶۵ سنت رسید و پالادیوم با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۵۱۲ دلار و هفت سنت رسید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر