بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۷
رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: میزان صادرات ما به ارمنستان ۴۳۷ میلیون دلار بوده و مطابق برنامه تجارت میان دو کشور باید به ۳ میلیارد دلار برسد.
کد خبر : ۲۶۷۵۰۳

تجارت ایران و ارمنستان باید به ۳ میلیارد دلار برسد

به گزارش بورس نیوز، علیرضا پیمان پاک، معاون وزیر صمت و رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به اینکه ارمنستان بعد از روسیه و چین بیشترین واردات را از ایران دارد، اظهار کرد: اکنون میزان صادرات ما به ارمنستان ۴۳۷ میلیون دلار بوده و مطابق برنامه تجارت میان دو کشور باید به ۳ میلیارد دلار برسد.

وی با اشاره به روابط سیاسی بسیار مناسب ایران و ارمنستان و عزم دو دولت برای ارتقاء تجارت و اتمام مذاکرات انعقاد توافقنامه تجارت ازاد با اوراسیا خاطرنشان کرد: ارمنستان تنها کشور عضو اوراسیا است که با ما مرز مشترک دارد و قادر به ایفای نقش به عنوان پل ارتباطی ایران و بازار این اتحادیه است.

پیمان پاک همچنین با بیان اینکه توانمندی‌های کشورمان در حوزه خدمات فنی و مهندسی و ظرفیت‌های شرکت‌های ایرانی جهت حضور در پروژه‌ها فنی و مهندسی ارمنستان در حوزه‌های راه و ساختمان، انرژی‌های تجدیدپذیر، سدسازی و سیستم‌های آبیاری فرصت مناسبی برای فعالان این بخش برای حضور در ارمنستان ایجاد کرده است گفت: تبادل گاز و برق، حضور خودروسازان ما در ارمنستان، تولید محصولات صنتعی بخصوص لوازم خانگی ایرانی در داخل ارمنستان به صورت تولید مشترک، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف، احداث پالایشگاه و ... همگی از جمله برنامه‌های مشترک ما با ارمنستان به شمار می‌رود.

وی همچنین به راه اندازی مرکز تجاری ایران در ایروان اشاره کرد و ادامه داد: مرکز تجاری ما در ارمنستان بسیار فعال و پویاست. مهم‌ترین فاکتوری که ما در مراکز تجاری دنبال می‌کنیم و البته این مرکز تجاری از آن بهره‌مند است شریک قوی، بزرگ و مناسب در کشور هدف است.

رئیس سازمان توسعه تجارت در ادامه به موضوع مشارکت‌های صنعتی اشاره و تاکید کرد: بحث منطقه آزاد، شهرک‌های صنعتی مشترک و بحث ایجاد خطوط تولید در کشور ارمنستان با استفاده از ظرفیت‌های این کشور می‌تواند به توسعه تجارت هر دو کشور کمک کند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رشد ۱۷ درصدی صادرات غیرنفتی کشور
در ۱۰ ماهه سال جاری اتفاق افتاد؛

رشد ۱۷ درصدی صادرات غیرنفتی کشور

ارسال نظر