بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۳
رئیس سازمان حمایت گفت: تولیدکنندگان در صورت دریافت مجوز برای افزایش قیمت، می‌توانند نرخ‌های جدید را اعمال کنند؛ اما بدون اخذ مجوز، اجازه افزایش قیمت وجود ندارد.
کد خبر : ۲۶۷۵۱۳

بدون اخذ مجوز، امکان افزایش قیمت وجود ندارد

به گزارش بورس نیوز، حسین فرهیدزاده، رئیس سازمان حمایت اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌ها با یک اقدام هماهنگ ذیل کمیته اقدام مشترک و با همکاری تعزیرات، اتاق اصناف ایران و وزارت جهاد کشاورزی تلاش داریم تا با تنظیم بازار، از ظرفیت بازرسان استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه برای تنظیم بازار دو ماه آینده بازرسان سازمان تعزیرات، اصناف و وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، صمت وارد عمل می‌شوند، تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت‌های ارتباطی مانند سامانه ۱۲۴ برای ثبت شکایات در خدمت مردم هستیم تا اگر گران‌فروشی اتفاق افتاده اطلاع‌رسانی شود و از سوی دیگر به دنبال ایجاد یک نرم‌افزاری برای ایجاد سامانه ۱۲۴ هستیم تا مردم شکایات خود را ثبت، پیگیری و استعلام قیمت کنند.

رییس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بیان کرد: نظارت به تامین و توزیع بستگی دارد و همکاران در سازمان جهاد کشاورزی و صمت در تلاش برای تامین کالا‌های اساسی هستند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد، بر همین اساس در حوزه نظارت از تمام ظرفیت‌ها استفاده می‌شود.

فرهیدزاده در خصوص افزایش قیمت کالا‌ها گفت: تولیدکنندگانی که درخواست افزایش قیمت دارند مستندات را به سازمان حمایت ارسال کنند و بعد از بررسی دفاتر صمت و جهاد کشاورزی، در صورت دریافت مجوز برای افزایش قیمت، می‌توانند نرخ‌های جدید را اعمال کنند؛ اما بدون اخذ مجوز، اجازه افزایش قیمت وجود ندارد.

رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ادامه داد: مجوزی برای افزایش قیمت مواد شوینده و لوازم خانگی صادر نشده و واحد‌هایی که خودسرانه اقدام به افزایش کرده‌اند، بعد از دریافت اخطار ملزم به بازگشت دوباره قیمت‌ها به نرخ سابق شده‌اند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
هیچ خودرویی دیگر در بورس عرضه نخواهد شد
مدیر روابط عمومی مرکز ملی رقابت:

هیچ خودرویی دیگر در بورس عرضه نخواهد شد

در نامه سازمان حمایت به بورس کالا؛

قیمت "چانگان" ۵۸۳ میلیون تومان اعلام شد

ارسال نظر