بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶
خودرو دو نوع بیمه بدنه و بیمه ثالث دارد که با توجه به قانون بیمه مرکزی، خرید بیمه بدنه اختیاری و بیمه ثالث اجباری است.
کد خبر : ۲۶۷۵۴۶

هزینه بیمه بدنه خودروی ۲۰۶ چقدر است؟

به گزارش بورس نیوز، خودرو دو نوع بیمه بدنه و بیمه ثالث دارد که با توجه به قانون بیمه مرکزی، خرید بیمه بدنه اختیاری و بیمه ثالث اجباری است. بیمه نامه بدنه جزو بیمه‌های جبران کننده هزینه‌های مالی است که در اثر حادثه‌های رانندگی رخ می‌دهد و تا سقف تعهدات جبران خسارت می‌کند. همچنین پژو ۲۰۶ یکی از خودرو‌های محبوب در بین جوانان کشور است که توصیه می‌کنیم برای جبران خسارت‌های ناشی از حادثه رانندگی، بیمه بدنه پژو ۲۰۶ را تهیه کنید. به طور حتم دارندگان خودرو‌های مختلف مانند: پژو ۲۰۶ با خرید بیمه نامه بدنه می‌توانند ماشین خود را در برابر حادثه‌های رانندگی بیمه کرده و سهم فروش این بیمه نامه را افزایش دهند. در این مطلب سعی داریم درباره پوشش‌ها و اهمیت خرید یکی از دو بیمه خودرو یعنی بیمه بدنه توضیحاتی ارائه کنیم با ما تا انتهای متن همراه باشید.

بیمه بدنه چیست؟

بیمه بدنه (https://bimeh.com/carbody) یک بیمه نامه اختیاری است که اگر فرهنگسازی بیشتری برای خرید و مزیت‌های آن ایجاد شود، به طور حتم سهم فروشی مانند بیمه ثالث خواهد داشت. بیشتر افرادی که دچار حادثه رانندگی شده‌اند می‌دانند که این بیمه نامه چقدر اهمیت دارد و تا چه میزان می‌توان به عنوان یک پشتوانه مالی از آن یاد کرد. بیمه بدنه برای تمام وسایل نقلیه زمینی قابل خریداری است و می‌توان با انتخاب پوشش‌های اصلی و اضافی که این بیمه نامه دارد، خسارت‌های وارد شده به وسیله نقلیه را جبران کرد.

دقت داشته باشید که بیمه بدنه تنها جبران کننده خسارت‌های مالی است و در برابر خسارت‌های جانی هیچ تعهدی ندارد.

پوشش‌های بیمه بدنه

همانطور که اشاره شد، بیمه بدنه دو نوع پوشش اصلی و اضافی دارد که با توجه به انتخاب بیمه‌گزار در قرارداد بیمه نامه قید خواهد شد. به طور کلی سه پوشش حادثه، آتش سوزی و سرقت کلی خودرو، تحت پوشش اصلی بیمه نامه است و با پرداخت حق بیمه پایه تحت پوشش این خطرات خواهید بود. اما با پرداخت حق بیمه بیشتر شرایط تحت پوشش بودن برای خطرات افزایش پیدا می‌کند. در حقیقت بیمه‌گزار می‌تواند با پرداخت حق بیمه اضافی تحت پوشش خطرات بیشتری باشد و هنگام بروز حادثه خسارت بیشتری را دریافت کند.

بیمه بدنه چه خطراتی را پوشش می‌دهد؟

هر بیمه نامه‌ای با توجه به مفاد و قوانینی که دارد، خطرات مختلفی را با میزان ریسک مشخص تحت پوشش قرار می‌دهد. با خرید بیمه بدنه دو پوشش اصلی و اضافی ارائه می‌شود تا بیمه‌گزار با توجه به شرایط خود بتواند خطرات بیشتری را تحت پوشش قرار دهد و خسارت‌های ایجاد شده را جبران کرد. تنها نکته مهم این است که با پرداخت حق بیمه بیشتر، می‌توان پوشش‌های اضافی را خریداری کرد.

پوشش‌های اصلی بیمه بدنه

به گزارش بیمه دات کام، پوشش‌های اصلی بیمه بدنه شامل موارد زیر هستند:

• سرقت کلی

• خساراتی که حین نجات و انتقال خودرو به آن وارد می‌شود.

• رخ دادن حادثه برای اتومبیل

• خساراتی که با رخ دادن حوادث آتش‌سوزی، انفجار، صاعقه (آصا) به وسیله نقلیه بیمه‌شده و یا وسایل یدکی همراه آن‌ها وارد می‌شود.

• خسارت‌های وارده به لاستیک و چرخ‌های اتومبیل بیمه شد: بیمه‌گر تعهد به پرداخت خسارت باتری خودرو و لاستیک‌ها تا مبلغی معادل ۵۰ درصد مبلغ نوی آن‌ها را می‌دهد.

هزینه بیمه بدنه خودروی ۲۰۶ چقدر است؟

سرقت تحت پوشش بیمه بدنه است

پوشش‌های اضافی بیمه بدنه

پوشش‌های اضافی بیمه بدنه با توجه به درخواست بیمه‌گزار قابل خریداری است تا خطرات بیشتری را برای بیمه‌گزار در نظر گرفت. پوشش‌های فرعی بیمه بدنه عبارتند از:

• شکست شیشه
• سرقت قطعات خودرو
• ایاب و ذهاب نوسانات قیمت
• بلایای طبیعی
• اسید پاشی و مواد شیمیایی
• ترانزیت
• کشیدن میخ

حذف فرانشیز در بیمه بدنه هم به عنوان پوشش اضافی در نظر گرفته شده و همانطور که می‌دانید هر بیمه نامه‌ای برای جبران خسارت‌های رخ داده یک میزان فرانشیز دارد. فرلنشیز به معنای سهم بیمه‌گزار از خسارت وارد شده است که بخشی از خسارت را باید خود بیمه‌گزار جبران کند. اما در بیمه بدنه شرایط این وجود دارد که با پرداخت حق بیمه بیشتر، پوشش حذف فرانشیز را تهیه کرد و جبران تمام خسارت را بر عهده شرکت بیمه گذاشت.

خرید بیمه بدنه پژو ۲۰۶ صفر کیلومتر

همانطور که در ابتدای متن اشاره شد، برای تمام وسایل نقلیه زمینی می‌توان بیمه بدنه را خریداری کرد. پژو ۲۰۶ چه به صورت کارکرده و چه خودروی صفر باشد، تحت پوشش‌های بیمه نامه خواهد بود و می‌توان بیمه بدنه پژو ۲۰۶ را برای آن‌ها خریداری کرد. البته که خودرو‌های صفر کیلومتر مشمول تخفیف خواهند بود و حق بیمه کمتری را پرداخت خواهند کرد. بیمه بدنه پژو ۲۰۶ صفر کیلومتر حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد تخفیف دارد که بیشتر شرکت‌های بیمه‌ای آن را اعمال خواهند کرد و نگرانی برای خرید بیمه نامه وجود ندارد. همه ما می‌دانیم که حادثه همیشه در کمین است، پس فرقی ندارد که خودروی شما صفر باشد یا کارکرده، در هر دو صورت نیاز است که برای تحت پوشش بودن خطرات حادثه‌های رانندگی از بیمه نامه بدنه استفاده کنید.

هزینه بیمه بدنه خودروی ۲۰۶ چقدر است؟

۲۰۶ صفر دارای ۱۰ درصد تخفیف بیمه بدنه است

عوامل تاثیر گزار در محاسبه قیمت بیمه بدنه پژو ۲۰۶

برای اینکه بتوانید قیمت بیمه نامه بدنه را محاسبه کنید، نیاز است که عوامل و فاکتور‌های تاثیر گزار در قیمت بیمه بدنه پژو ۲۰۶ را بدانید. به طور کلی سه مورد مهم در قیمت گذاری نرخ بیمه نامه تاثیر خواهد گذاشت که به شرح زیر هستند.

پوشش‌های اضافی بیمه بدنه:

همانطور که توضیح داده شد، بیمه نامه بدنه دو نوع پوشش دارد که برای خرید پوشش‌های اضافی باید حق بیمه بیشتر پرداخت کرد تا جبران خسارت انجام شود. به طور حتم هرچه خطرات بیشتری را برای پوشش‌ها انتخاب کنید، باید حق بیمه بیشتر هم پرداخت کرد.

ویژگی‌های خودرو:

ویژگی‌های ماشین مانند: پژو ۲۰۶ همان فاکتور‌هایی است که برای سال ساخت، نوع خودرو و کاربری خودرو در نظر گرفته می‌شود. هر کدام از این موارد می‌تواند بر روی قیمت بیمه بدنه تاثیر مستقیم داشته باشند.

تخفیف‌های بیمه بدنه:

شرکت‌های بیمه برای اینکه در تلاش هستند تا فرهنگ خرید بیمه بدنه را جا بندازند، تخفیف‌های مختلفی را در نظر می‌گیرند تا بیمه‌گزار تشویق به تهیه بیمه بدنه شود. این تخفیف‌های برای خودرو‌های صفر کیلومتر، خرید نقدی بیمه نامه یا حتی تخفیف‌های مناسبی است. در حقیقت علت تغییر قیمت در برخی از شرکت‌های بیمه در خصوص بیمه بدنه پژو ۲۰۶ هم می‌تواند اعمال همین تخفیف‌ها باشد.

خرید آنلاین بیمه بدنه از بیمه دات کام:

شرکت‌های بیمه‌ای با توجه به تمهیدات سازمانی که دارند، تخفیف‌های گروهی، خودرو‌های وارداتی، برخی از مشاغل، طرح‌های تشویقی برای اعیاد و مناسبت‌های خاص در نظر خواهند گرفت. همچنین برای انتخاب پوشش‌ها و محاسبه قیمت بیمه بدنه پژو ۲۰۶ می‌توانید از طریق سامانه آنلاین بیمه دات کام استفاده کنید. بیمه دات کام یکی از سامانه‌های آنلاین بیمه است که شرایط استعلام و مقایسه خدمات و قیمت شرکت‌های بیمه‌ای را فراهم کرده تا بدون نگرانی برای محدودیت‌های زمانی و مکانی بتوانید با اتصال به اینرتنت بیمه نامه مد نظر خود را خریداری کنید. همچنین خدمات این مجموعه ۲۴ ساعته و در طول ۷ روز هفته است. روش کار این سامانه بدین صورت است، کافی است که به وب سایت بیمه دات کام وارد شده و در صفحه اصلی و بخش منوی محصولات، شرکت بیمه مورد نظر خود و بیمه بدنه خودرو را انتخاب کرده و با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز بیمه‌ای، در کوتاه‌ترین زمان بیمه نامه خود را خریداری کنید.

به طور کلی با خرید بیمه بدنه و بیمه بدنه پژو ۲۰۶ می‌توانید نگرانی‌های خود را در برابر هزینه‌های ایجاد شده ناشی از حادثه‌های رانندگی جبران کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر