بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۵
سهم ۱۹۰ میلیون یورویی سازندگان داخلی در طرح پتروشیمی آپادانا
مدیرعامل شرکت پتروشیمی آپادانا با اشاره به اینکه ۱۰۰ درصد مهندسی پروژه طرح پتروشیمی آپادانا از سوی داخلی‌ها انجام شده است، گفت: بالغ بر ۱۹۰ میلیون یورو سفارش داخلی برای این طرح گذاشته شده است.
کد خبر : ۲۶۷۶۰۱

سهم ۱۹۰ میلیون یورویی سازندگان داخلی در طرح پتروشیمی آپادانا


به گزارش بورس نیوز، عماد مرعشی، در حاشیه چهارمین نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی، پالایش و پتروپالایشی درباره این رویداد بزرگ اظهار کرد: استقبال شرکت‌های دانش‌بنیان در این دوره از نمایشگاه مشهودتر از دوره‌های پیشین است.

وی با اشاره به ضرورت معرفی و شناسایی توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان به طرح‌ها و مجتمع‌های گروه هلدینگ خلیج فارس، افزود: حضور شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ خلیج فارس نیز بسیار مؤثر در کارایی این نمایشگاه است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی آپادانا، حضور حداکثری شرکت‌های دانش‌بنیان در چهارمین دوره نمایشگاه حمایت از ساخت داخل را اصلی‌ترین مزیت این نمایشگاه عنوان کرد.

مرعشی به توافق‌نامه‌هایی که در حاشیه این رویداد بزرگ میان شرکت‌های داخلی و شرکت‌های زیرمجموعه گروه هلدینگ خلیج فارس منعقد می‌شود، اشاره کرد و گفت: این امر خود سبب معرفی توانمندی هرچه بیشتر شرکت‌های سازنده داخلی به دیگر شرکت‌های گروه برای افزایش همکاری‌ها می‌شود تا بتوان هرچه بیشتر از خدمات سازندگان داخلی در طرح‌های گروه استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه‌های پتروشیمی آپادانا با سازندگان داخلی در دوره‌های پیشین همه منجر به قرارداد شده و حتی برخی نیز به مرحله تحویل به سایت رسیده است، تصریح کرد: امیدواریم تجهیزات و اقلامی که به سازنده داخلی اعتماد شده است در زمان راه‌اندازی بدون مشکل در سرویس قرار گیرند.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی آپادانا ادامه داد: این شرکت تفاهم‌نامه ساخت سه دستگاه Activated Carbon Filter واحد پالیشینگ به ارزش حدود ۴۰۰ هزار یورو را با «اساس صنعت پارس» و تفاهم تأمین دیلوج اسکید‌ها برای واحد آتش‌نشانی به ارزش ۳۷۰ هزار یورو را با شرکت «ایمن تیار» در چهارمین دوره نمایشگاه حمایت از ساخت داخل امضا کرد.

مرعشی با تأکید بر اینکه سازندگان داخلی باید توانمندی‌های خود را اثبات کنند، افزود: پیشنهاد من این است که سازندگان داخلی ابتدا در طرح‌های کوچک‌تر ورود کنند تا اطمینان لازم جلب شود و پس از آن خود را در طرح‌های بزرگ‌تر به اثبات برسانند.

وی درباره سهم سازندگان داخلی در طرح پتروشیمی آپادانا گفت: براساس قرارداد اولیه قرار بود حدود ۱۶ میلیون یورو از داخل تأمین شود، اما امروز بالغ بر ۱۹۰ میلیون یورو سفارش داخلی برای این طرح گذاشته شده است، افزون بر اینکه ۱۰۰ درصد مهندسی پروژه از سوی داخلی‌ها انجام شده است.

چهارمین نمایشگاه و همایش حمایت از ساخت داخل در صنعت‌پتروشیمی، پالایش و پتروپالایش از دوشنبه (۲۴ بهمن‌ماه) به مدت سه روز (چهارشنبه، ۲۶ بهمن‌ماه) در جزیره کیش برگزار شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر