بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶
رکت فولاد خوزستان با مجوز رسمی سازمان بورس و اوراق بهادار، برای نخستین بار در ایران اقدام به انتشار اوراق مرابحه با تکیه بر رتبه اعتباری کرد.
کد خبر : ۲۶۷۶۱۶

انتشار نخستین اوراق مرابحه فولاد خوزستان با تکیه بر رتبه اعتباری

به گزارش بورس نیوز، شرکت فولاد خوزستان با مجوز رسمی سازمان بورس و اوراق بهادار، برای نخستین بار در ایران اقدام به انتشار اوراق مرابحه با تکیه بر رتبه اعتباری می‌کند.

بر اساس این گزارش، مبلغ انتشار این اوراق مرابحه ۳۰۰۰ میلیارد تومان و به منظور تامین سرمایه در گردش به منظور خرید مواد اولیه مورد نیاز این شرکت است. دوره عمر اوراق مرابحه این شرکت، ۳ سال و با نرخ سود ۱۸ درصد سالیانه با مواعد پرداخت هر ۳ ماه یک بار از تاریخ انتشار است.

گفتنی است، اوراق مرابحه با تکیه بر رتبه اعتباری یک روش تامین مالی برای شرکت‌های بزرگ و خوشنام است تا بر اساس رتبه اعتباری خود و بدون نیاز به توثیق سهام و همچنین بدون نیاز به ضامن بانکی، بخشی از سرمایه در گردش خود را تامین کنند. انتشار این اوراق هزینه مالی شرکت‌ها را کاهش و نقدینگی را به سمت تولید سوق می‌دهد.

لازم به ذکر است، فولاد خوزستان نخستین شرکتی است که از ابزار مالی انتشار اوراق مرابحه با تکیه بر رتبه اعتباری استفاده می‌کند. مدت عرضه این اوراق سه روز و شیوه عرضه بر اساس قیمت بازار (به روش ثبت سفارش) خواهد بود.

تعداد اوراق در دست انتشار نیز ۳۰ میلیون ورقه و مبلغ اسمی هر ورقه ۱۰۰ هزار تومان است. کف قیمت پیشنهادی هر ورقه نیز ۱۰۰ هزار تومان و سقف آن ۱۲۰ هزار تومان است.

گفتنی است، متعهدین پذیره‌نویسی اوراق مرابحه شرکت فولاد خوزستان کنسرسیومی از شرکت‌های تامین سرمایه نوین، تامین سرمایه تمدن، تامین سرمایه لوتوس پارسیان، تامین سرمایه امید و گروه خدمات بازار سرمایه کاریزما هستند.

اوراق صکوک مرابحه شرکت فولاد خوزستان، با نماد‌های "صخوز ۴۲"، "صخوز ۰۴۲"، "صخوز ۰۰۴۲"، "صخوز ۴۱۲" و "صخوز ۰۴۱۲" در فهرست نرخ‌های بازار اوراق بدهی بورس درج شد.

انتشار نخستین اوراق مرابحه فولاد خوزستان با تکیه بر رتبه اعتباری

انتشار نخستین اوراق مرابحه فولاد خوزستان با تکیه بر رتبه اعتباری

اشتراک گذاری :
ارسال نظر