بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱
مردم مصنوعات طلا را بخرند/ تاثیر مدیریت بانک مرکزی بر بازار طلا
رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: بانک مرکزی روی بحث اطلاع رسانی و شفاف سازی قیمت ارز مدیریت کند و راهکار‌هایی ارائه کند.
کد خبر : ۲۶۷۶۸۱

مردم مصنوعات طلا را بخرند/ تاثیر مدیریت بانک مرکزی بر بازار طلا

به گزارش بورس نیوز، نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر درخصوص وضعیت بازار سکه و طلا اظهار کرد: ما ازابتدای سال افزایش حباب سکه را داشتیم که ابتدای سال ۳۰۰ هزار تومان و در حال حاضر ۶ میلیون حباب داریم که بخشی از دلیل آن می‌تواند به نوسانات بازار ارز برگردد. در بازا‌های جهانی ما روند کاهشی داشتیم، اما در بازار‌های داخلی در طلای ۱۸ عیار، ۳۲ درصد افزایش قیمت داشتیم.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر ادامه داد: یکی از علل اصلی نوسانات و افزایش قیمت ارز و دیگری تقاضا بود. علت تقاضا به دلیل خبر‌های سیاسی، روند کاهشی بازار‌های جهانی طلا و حفظ ارزش پولی ملی بود که مردم به این بازار ورود کردند.

وی در توصیه به مردم عنوان کرد: اگر مردم می‌خواهند که در این بخش سرمایه گذاری کنند به سمت خرید مصنوعات طلا بخرند.

وی درخصوص حباب ۶ میلیونی سکه بیان کرد: عرضه و تقاضا مهم بوده و همانطور که گفته شد علت آن حفظ پول ملی است. طبیعتا وقتی مردم وارد این بازار می‌شوند باید ریسک این را نیز بپذیرند.

بذرافشان ادامه داد: مردم به بازار‌های التهابی ورود نکنند. زیرا این بازار‌ها ممکن است با یک خبر کاهش یا افزایش مجدد داشته باشند. اگر می‌خواهند سرمایه گذاری کنند باتوجه به افزایش قیمت‌ها تولید کشور مورد تهاجم قرار گرفته و کاهش یافته است؛ بنابراین مرم به خرید مصنوعات طلا روی بیاورند و در این زمینه سرمایه گذاری بلندمدت انجام دهند. با این کار بخش تولید و اقتصاد ما در این حوزه تقویت می‌شود. مثل سنوات قدیم که مادران طلا را برای زینت می‌خریدند و بعد ازسال‌ها به عنوان سرمایه گذاری محسوب می‌شد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: بانک مرکزی روی بحث اطلاع رسانی و شفاف سازی قیمت ارز مدیریت کند و راهکار‌هایی ارائه کند. در روز‌های پایانی سال تقاضا دررابطه با هدایا بیشتر می‌شود. اما چون قیمت‌ها افزایش یافته ممکن است هدایا به حداقل برسد. اگر عرضه سکه یک و نیم از طریق بانک مرکزی در بازار عرضه شود می‌تواند نقش مهمی داشته باشد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رئیس کل بانک مرکزی در مراسم افتتاح مرکز مبادله طلا و ارز:

مرکز مبادله طلا و ارز؛ بازار آزاد ارز خواهد بود

ارسال نظر