بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰
تا پایان بهمن ماه محقق شد؛

تحقق ۱۰۶ درصدی درآمد‌های مالیاتی

تحقق ۱۰۶ درصدی درآمد‌های مالیاتی
ز، ۴۲۸ هزار میلیارد تومان مالیات در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۱ از سوی سازمان امور مالیاتی وصول شده که این آمار نشان می‌دهد در ۱۱ ماه امسال ۱۰۶ درصد درآمد‌های مالیاتی محقق شده است.
کد خبر : ۲۶۷۷۸۹

تحقق ۱۰۶ درصدی درآمد‌های مالیاتی

به گزارش بورس نیوز، ۴۲۸ هزار میلیارد تومان مالیات در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۱ از سوی سازمان امور مالیاتی وصول شده است. درحالی که قانون بودجه ۱۴۰۱ تا پایان سال‌جاری وصول ۴۵۴ هزار میلیارد تومانی درآمد مالیاتی را تکلیف کرده است؛ این آمار نشان می‌دهد در ۱۱ ماه امسال ۱۰۶ درصد درآمد‌های مالیاتی محقق شده است.

از ۴۲۸ هزار میلیارد تومان مالیات وصول‌شده سهم مالیات‌های مستقیم ۲۶۶ هزار میلیارد تومان و سهم مالیات بر کالا‌ها و خدمات ۱۶۲ هزار میلیارد تومان بوده است.

در بخش مالیات‌های مستقیم ۱۷۵.۲ هزار میلیارد تومان از محل مالیات اشخاص حقوقی، ۷۴.۷ هزار میلیارد تومان از محل مالیات بر درآمد‌ها و ۱۴.۶ هزار میلیارد تومان از محل مالیات بر ثروت وصول شده است.

در حوزه مالیات بر کالا‌ها و خدمات نیز ۱۱۰.۳ هزار میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده، ۲۶.۳ هزار میلیارد تومان از محل مالیات درآمد حاصل از یک درصد نرخ مالیات بر ارزش افزوده موضوع ماده ۳۷ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت وصول شده است.

درآمد‌های مالیاتی تا پایان دی ماه به ۳۸۸ هزار میلیارد تومان رسیده بود که نسبت به آذر ماه که ۳۴۸ هزار میلیارد بود، ۴۰ هزار میلیارد تومان افزایش داشت و درآمد‌های مالیاتی مهر، آبان و آذر به‌ترتیب ۵۰ همت، ۴۰ همت و ۳۷.۷ همت بوده است.

تحقق درآمد‌های مالیاتی همزمان با کاهش ۵ درصدی مالیات تولید کنندگان با شناسایی ۲.۲ میلیون مودی جدید و به تور انداختن فراریان و ابربد‎هکار مالیاتی بزرگ مالیاتی رقم خورده است.

در این راستا، رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور از شناسایی اموال ابر بدهکار مالیاتی که با شگرد‌های خاص، ۱۵ سال اقدام به فرار مالیاتی کرده بود، خبر داد و گفته بود که وصول مالیات یکی از ابر بدهکاران مالیاتی که با شگرد‌های خاص در طول ۵ هزار و ۵۲۰ روز اقدام به فرار مالیاتی کرده بود، انجام و از طریق شناسایی املاک و جریان فروش کالا با استفاده از حساب دیگران در مرحله وصول قرار گرفت.

شناسایی فرار‌های مالیاتی، شناسایی مودیان جدید و کاهش فشار بر بخش تولید از مهمترین اقدامات این وزارتخانه و سازمان امور مالیاتی است. بر اساس رویکرد کلان دولت و سازمان امور مالیاتی در راستای افزایش تکیه دولت بر درآمد‌های پایدار مالیاتی، شناسایی فرار‌های مالیاتی زیر تیغ رصد کارشناسان مالیاتی قرار گرفته است تا با کمترین فشار به تولید کنندگان شاهد انضباط اقتصادی باشیم.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر