بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵
سخنگوی کمیسیون اقتصادی گفت:

کاهش قیمت دلار با ساماندهی بازار ارز

کاهش قیمت دلار با ساماندهی بازار ارز
سخنگوی کمیسیون اقتصادی گفت: این اعتقاد وجود دارد که اگر حرکت دولت در زمینه ساماندهی بازار ارز جدی و سریع انجام شود فرو ریختن قیمت ارز دور از انتظار نیست.
کد خبر : ۲۶۷۸۲۳

کاهش قیمت دلار با ساماندهی بازار ارز

به گزارش بورس نیوز، مهدی طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به افزایش نرخ ارز و راهکار‌های جلوگیری از آن، اظهار کرد: اگر دولتمردان برنامه ارزی خود را که در مجلس هم مطرح کردند با یک حرکت جدی و مقتدر پیش ببرند، کاهش قیمت دلار در بازار چشم‌گیر خواهد بود.

وی تاکید کرد: اگر بانک مرکزی نتواند آن بازیگری و مدیریت خود را در بازار ارز و براساس قوانینی که پیش بینی شده، انجام دهد، بهبودی در بازار ارز رخ نخواهد داد. حتی این اعتقاد وجود دارد که اگر حرکت دولت در زمینه ساماندهی بازار ارز جدی و سریع انجام شود فرو ریختن قیمت ارز دور از انتظار نیست.

طغیانی با بیان اینکه بانک مرکزی اختیارات لازم را برای مدیریت بازار ارز دارد، بیان کرد: بانک مرکزی مقداری روی ارز‌هایی صادراتی که بیشتر هم برای شرکت‌های نیمه دولتی و خصولتی بوده و در حساب‌های تراستی این شرکت‌هاست، حاکمیت ضعیفی دارد و اغلب این شرکت‌ها هم در زیر مجموعه وزارت نفت، رفاه و صمت است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: کشور در شرایطی قرار دارد که همه باید در این بخش همکاری کنند تا از این جنگ ارزی - اقتصادی عبور کنیم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر