بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹
۲۹ درصد افزایش درآمد در بهمن‌ماه؛

حضور پرقدرت "پارس" در روند صعودی

حضور پرقدرت
"پارس" درآمد عملیاتی که در بهمن‌ماه سال ۱۴۰۱ از فروش محصولات در بازار داخلی به ثبت رساند نسبت به ماه گذشته ۲۹ درصدی رشد داشته است.
کد خبر : ۲۶۷۸۹۷

حضور پرقدرت

بورس نیوز:

شرکت پتروشیمی پارس در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به بهمن‌ماه سال جاری که از خود منتشر کرد به درآمد ۴ هزار و ۳۲۵ میلیاردتومانی رسید. این درآمد حاصل شده از فروش محصولات تولیدی در بازار داخل کشور بوده است.

" پارس" از ابتدای سال مالی تا پایان بهمن‌ماه سال جاری (سال مالی منتهی به اسفندماه ۱۴۰۱) توانست از فروش محصولات تولیدی خود به درآمد تجمیعی ۴۶ هزار و ۷۳۰ میلیاردتومانی دست پیدا کند.

حضور پرقدرت

میزان درآمدی که شرکت پتروشیمی پارس در یازدهمین ماه از سال جاری به سهام‌داران خود اعلام کرد مربوط به فروش محصولات تولیدی خود در بازار داخلی بود.

میزان سرمایه به ثبت رسیده پتروشیمی پارس در ۱۱ ماه سپری‌شده از ابتدای سال مالی برابر با ۴۷ هزار و ۶۰۵ میلیارد تومان است.

روند درآمدزایی پتروشیمی پارس

"پارس" درآمد عملیاتی که در بهمن‌ماه سال ۱۴۰۱ از فروش محصولات در بازار داخلی به ثبت رساند نسبت به ماه گذشته شاهد رشد ۲۹ درصدی درآمد خود نسبت به ماه گذشته بود. پتروشیمی پارس در ۱۱ ماه سپری‌شده از ابتدای سال مالی درآمد تجمیعی که از فروش محصولات به ثبت رساند ۱۹ درصد (معادل ۷ هزار و ۵۵۵ میلیارد تومان) افزایش را نسبت به دوره مشابه سال گذشته تجربه کرد، بر اساس درآمد تجمیعی پارس می‌توان گفت که این پتروشیمی به پوشش ۱۱۹ درصدی از درآمد دوره مشابه مالی سال گذشته و به پوشش ۱۰۴ درصدی از درآمد ۱۲ ماه سال گذشته دست پیدا کرده است.

حضور پرقدرت

شرکت پتروشیمی پارس میزان درآمدی که به دست آورد ۳۰ درصد بیشتر از درآمدی بوده که در بهمن‌ماه سال گذشته به دست آورده است.

بیشترین درآمدی که "پارس" در بهمن‌ماه از فروش محصولات به دست آورد مربوط به محصول «استایرن منومر» بود که حدوداً یک هزار و ۵۳۶ میلیارد تومان درآمدزایی را برای شرکت به همراه داشت که ۳۶ درصد از درآمد ماهانه را به خود اختصاص داد، این میزان درآمد از فروش ۵۲ هزار تن به دست آمد که ۲۲ درصد از سهم مقدار فروش ماهانه را دربرگرفته است. هر تن «استایرن منومر» در بهمن‌ماه برابر با ۲۹ میلیون و ۵۸۶ هزارتومان مورد معامله قرار گرفت. نرخ فروش محصول «استایرن منومر» در بهمن‌ماه نسبت به ماه گذشته افزایش نزدیک به یک‌میلیون‌تومانی را تجربه کرد.

تفکیک فروش پتروشیمی پارس

پس از «استایرن منومر» بیشترین درآمدزایی را برای پتروشیمی پارس محصول «پروپان» به خود اختصاص داده بود، درآمدی که از فروش این محصول عاید شرکت شد برابر با ۸۹۰ میلیارد تومان بود.

بیشترین نرخ فروش را در بین محصولات پتروشیمی پارس محصول «استایرن منومر» با مبلغی بالغ‌بر ۲۹ میلیون تومان در ازای هر تن به خود اختصاص داد که در این دوره با افزایش نرخ همراه بود.

حضور پرقدرت

شرکت پتروشیمی پارس در بهمن‌ماه توانست ۳۴۴ هزار و ۴۸۰ تن محصول تولید کند که عمده محصول تولیدی مربوط به محصول «اتان» با ۱۱۰ هزار و ۷۴۲ تن بود. این شرکت در بهمن‌ماه با افزایش تولید ۱۲ درصدی روبه شد.

"پارس" ۲۴۷ هزار تن از محصولات خود را در بازار داخل کشور به فروش رساند، در ۱۱ ماه گذشته نیز مقدار فروش این پتروشیمی بالغ‌بر ۲ میلیون و ۹۱۶ هزار تن به ثبت رسید.

پرفروش‌ترین محصول "پارس" در این دوره ماهانه مربوط به «اتان» با ۱۱۰ هزار و ۷۴۲ تن بود که تمام این مقدار به فروش رسید و ۴۶ درصد از بازار داخل کشور را به خود اختصاص داد، همچنین مابقی محصولات فروخته‌شدة این شرکت پس از «اتان»، مربوط به پروپان با ۱۴، بوتان با ۱۴، پنتان با ۳ و تولون با یک درصد بودند.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر