بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷
دلار جهانی در مسیر نزولی قرار گرفت
دلار آمریکا در روز جمعه از بالاترین سطح دو ماهه خود در برابر ین ژاپن سقوط کرد.
کد خبر : ۲۶۷۹۳۸

دلار جهانی در مسیر نزولی قرار گرفت

به گزارش بورس نیوز، دلار آمریکا در روز جمعه از بالاترین سطح دو ماهه خود در برابر ین ژاپن سقوط کرد و در مسیر بزرگترین ضرر هفتگی از اواسط ژانویه در برابر سبدی متشکل از ۶ ارز اصلی عقب‌نشینی کرد.

ین که به اختلاف نرخ بلندمدت ایالات‌متحده و ژاپن حساس است، به نظر می‌رسد که روند شکست شش هفته‌ای خود را در برابر دلار متوقف کند، زیرا با افزایش بازدهی ۱۰ ساله ایالات‌متحده از بالاترین سطح چهار ماهه نزدیک به دلار، ۴.۱ درصد تقویت شد.

از سوی دیگر، با بدتر شدن بحران پیرامون بانک سیلورگیت، ارزش ارز‌های دیجیتال نزول کرد.

شاخص دلار که ارزش آن را در برابر شش ارز اصلی اندازه‌گیری می‌کند، ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۱۰۴.۶۰ رسید، این رقم از ۱۰۵.۳۶ ابتدای هفته که قوی‌ترین سطح آن از ۶ ژانویه بود، نزول کرد. این شاخص تاکنون ۰.۵ درصد کاهش یافته که بیشترین سرعت کاهش هفتگی از ۱۵ ژانویه است.

داده‌های تورم توکیو در ماه فوریه از هدف بانک مرکزی ژاپن برای نهمین ماه فراتر رفت و معیار اصلی از بالاترین سطح ۴۲ سال گذشته کاهش یافت.

دلار پس از صعود به ۱۳۷.۱۰ در روز پنجشنبه، ۰.۴درصد کاهش یافت و به ۱۳۶.۲۶ ین رسید که بالاترین رقم از ۲۰ دسامبر بود.

طی هفته، دلار ۰.۴ درصد در برابر ین کاهش یافت که بدترین نمایش هفتگی آن از اواسط ژانویه بود.

یورو پس از شروع هفته در ۱.۰۵۳۳ دلار، با ۰.۳ درصد افزایش به ۱.۰۶۲۸ دلار رسید.

استرلینگ با ۰.۷ درصد افزایش در برابر دلار به ۱.۲۰۳۲ دلار رسید و با رشد ۰.۴ درصدی طی هفته، بهترین عملکرد هفتگی از ۲۰ ژانویه را ثبت کرد.

بیت‌کوین ۴.۹ درصد کاهش یافت و به ۲۲هزار و ۳۰۶ دلار رسید. اتر پس از رسیدن به ۱۵۴۳.۶۰ دلار، ۵.۴ درصد کاهش یافت و در ۱۵۵۹ دلار قرار گرفت که کمترین میزان از اواسط فوریه بود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر