بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۴
فعالیت شرکت‌های تضامنی در مرکز مبادله میسر شد
مدیر تالار ارز خدماتی مرکز مبادله ارز و طلا با اشاره به اینکه فعالیت شرکت‌های تضامنی در تالار حواله مرکز مبادله ارز و طلای ایران از سر گرفته شد، گفت: بر این اساس شرکت‌های تضامنی می‌توانند همه ارز‌های عرضه شده در این تالار را خرید و فروش کنند.
کد خبر : ۲۶۷۹۷۵

فعالیت شرکت‌های تضامنی در مرکز مبادله میسر شد

به گزارش بورس نیوز، توکلی، مدیر تالار ارز خدماتی مرکز مبادله ارز و طلا اظهار کرد: این شرکت‌ها در گذشته در نیما فعالیت می‌کردند حسب تغییراتی که در کسب و کار نیما اتفاق افتاد و بخشی از ارز صادراتی‌ها جدا شد و به مرکز مبادله‌ی ارز و طلای ایران پیوست به واسطه مسائل فنی کمی وقفه در فعالیت صرافی‌ها ایجاد شد و اکنون حسب کار‌هایی که انجام و مسائل و ترتیبات خاصی که اندیشیده شد دوباره تضامنی‌ها به کسب و کار حواله ارز و طلا پیوستند که این کار‏, چابکی را در پی دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شرکت‌های صرافی‌های تضامنی وسعت بیشتر و تعدد بیشتری دارند در مقایسه با صرافی‌های بانکی که تعداد معدودی هستند بنابراین انتظارمان این است که این بتواند در جهت جابجایی ارز در کشور کمک شایانی کند جدای از اینکه همین می‌تواند عاملی برای افزایش عرضه‌ها در تالار حواله باشد.

توکلی افزود: روز شنبه، به ارز‌های مختلف بر حسب یورو، ۳۰۱ میلیون یورو در نیما عرضه داشتیم که فقط برای حدود ۵۷ میلیون آن تقاضا وجود داشت که معامله شد و برای تالار ارز حواله مرکز مبادله ارز و طلای ایران، ۲۷۴ میلیون و ۴۰۰ هزار یورو عرضه داشتیم که برای ۵۳ و نیم میلیون آن مشتری وجود داشت و معامله انجام شد.

مدیر تالار ارز خدماتی مرکز مبادله ارز و طلا گفت: در روز شنبه افزایش عرضه بسیار چشمگیری را داشتیم به طوری که در روز‌های گذشته تقریباً​ در حدود ۴۰۰ تا ۴۱۰ میلیون به طور میانگین عرضه داشتیم در هر دو تالار نیما و تالار حواله‌ی مرکزی مبادله، اما امروز به مجموع ۵۷۵ میلیون دلار رسیدیم که فقط ۱۱۰ میلیون آن مشتری داشت.

توکلی افزود: مجموع معاملات در تأمین ارز کالا‌های اساسی در نیما ۸۲۰ میلیون یورو بوده، در حالی که این عدد در تالار حواله‌ی مرکز مبادله در عرض حدود ۱۰ روز از زمان آغاز به کار این مرکز به ۸۷۰ میلیون دلار رسید.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر