بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۱
جاذبه‌های شیراز که باید یک بار در عمرتان ببینید!
شیراز به شهر شعر و عطر بهار نارنج معروف است. علاوه بر این، در شهر شیراز آثار تاریخی بسیار باشکوهی وجود دارد که معروفترین آن‌ها تخت جمشید است که یک بنای بسیار محبوب نه فقط برای شیرازی‌ها بلکه برای تمام مردم ایران است.
کد خبر : ۲۶۸۰۱۳

جاذبه‌های شیراز که باید یک بار در عمرتان ببینید!

به گزارش بورس نیوز، شیراز به شهر شعر و عطر بهار نارنج معروف است. علاوه بر این، در شهر شیراز آثار تاریخی بسیار باشکوهی وجود دارد که معروفترین آن‌ها تخت جمشید است که یک بنای بسیار محبوب نه فقط برای شیرازی‌ها بلکه برای تمام مردم ایران است.

این شهر با تمام ویژگی‌های تاریخی و گردشگری که دارد به تنهایی توانسته یکی از ارزشمندترین شهر‌های ایران برای گردشگری باشد. شیراز یک مقصد بسیار محبوب برای گردشگران داخلی و خارجی است از این رو هتل‌های خیلی خوبی مانند هتل هما شیراز در این شهر آماده ارائه خدمات به مسافران هستند. اما اوج شکوفایی این شهر درست در اردیبهشت ماه و هنگامی است که شکوفه‌های بهارنارنج، آن را به بهشت روی زمین تبدیل می‌کنند. اگر قصد سفر به شهر شیراز را دارید باید با جاذبه‌های فوق‌العاده آن آشنا شوید. در این مقاله با ما همراه باشید تا به معرفی جاذبه‌های شیراز بپردازیم.

حافظیه

حافظیه یا آرامگاه حافظ در جنوب دروازه قرآن و شمال شهر شیراز قرار دارد. این مکان میعادگاه عاشقان حافظ است. قدمت حافظیه به دوران زندیه برمی‌گردد. معماری این مکان به سبک زندیان و هخامنشیان است. البته به غیر از آرامگاه حافظ در اطراف این مکان می‌توانید درختان بلند و باغ‌های گوناگون را ببینید که بر جذابیت این مکان افزوده است.

سعدیه

علاوه بر حافظیه، آرامگاه سعدی یا سعدیه یکی دیگر از جاذبه‌های ادبی و تاریخی شهر شیراز است. شاعر گران‌قدر ایران سعدی در این مکان آرام گرفته است. در اطراف این آرامگاه بزرگان دیگری هم بنا به وصیت خود در آنجا دفن شده‌اند. این آرامگاه در تاریخ ۲۰ آبان سال ۱۳۵۳ در آثار ملی ایران ثبت شد. غیر ممکن است که علاقمندان به حافظ و سعدی هنگامی که به شهر شیراز سفر می‌کنند سری هم به آرامگاه این دو شاعر نزنند.

آرامگاه شاهچراغ

آرامگاه شاهچراغ محل دفن پسر امام موسی کاظم برادر امام رضا (ع) ملقب به شاهچراغ است. این آرامگاه در سده ششم هجری قمری ساخته و سالیانی بعد در اثر زلزله شیراز آسیب دید. اما اهالی دوباره شروع به ساخت این آرامگاه کردند. مردم شیراز به آرامگاه شاهچراغ ارادت بسیار زیادی دارند و برای گرفتن حاجات و زیارت به این آرامگاه می‌آیند. تزئینات و معماری فوق العاده آرامگاه شاهچراغ با آینه کاری، کاشی کاری‌های زیبا و انواع خطوط زیبای فارسی و عربی بر زیبایی این مکان افزوده است. از طریق دو در که در شمال و جنوب آرامگاه واقع شده‌اند می‌توانید وارد حیاط بزرگ حرم شده و حوض و درختان اطراف که به حیات صفای زیادی بخشیده‌اند را ببینید.

باغ نارنجستان قوام

نارنجستان قوام که بیشتر به نام باغ قوام شناخته می‌شود در دوره حکومت ناصرالدین شاه ساخته شد. این باغ مساحتی حدود ۳۵۰۰ متر مربع دارد. در ضلع جنوبی این باغ خدمتکاران زندگی می‌کردند و بنای ضلع شمالی یک زیرزمین است که دو طبقه روی آن قرار گرفته و محل زندگی صاحب آن، پذیرایی از میهمانان و تشریفات بود. این بنا با آینه کاری، شیشه کاری، سنگ تراشی، منبت کاری، گچ کاری و مقرنس کاری تزیین شده است.

جاذبه‌های شیراز که باید یک بار در عمرتان ببینید!

باغ ارم

باغ ارم شیراز یکی از معروف‌ترین و قدیمی‌ترین باغ‌های موجود در این شهر است که همه ساله گردشگران زیادی برای بازدید از زیبایی‌های شگفت‌انگیز و محیط سرسبز آن به شیراز سفر می‌کند. در حال حاضر باغ ارم در اختیار دانشگاه شیراز قرار گرفته و در آن انواع درخت‌ها و گیاهان از نقاط مختلف جهان کاشته شده است و مانند نمایشگاهی از انواع گل و گیاهان فعالیت می‌کند. جالب است بدانید که باغ ارم شیراز در تیرماه ۱۳۹۰ در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد.

باغ جهان‌نما

باغ جهان‌نما یکی دیگر از باغ‌های زیبا و تاریخی شیراز است. این باغ بالاتر از میدان حافظیه قرار دارد. داخل باغ جهان‌نما عمارت هشت‌ضلعی در دو طبقه قرار دارد که دارای چندین اتاق و چهار شاه نشین است. نمای این عمارت آجری بوده و در گذشته پنجره‌های چوبی به جای پنجره‌های آهنی امروزی قرار داشته است. در حال حاضر این باغ در اختیار صداوسیمای شهر شیراز قرار دارد.

مسجد وکیل

مسجد وکیل یکی از جاذبه‌های دیدنی و تاریخی بسیار مهم شهر شیراز است. این مسجد و در نزدیکی حمام و بازار وکیل قرار دارد. این مسجد سبک معماری بسیار زیبایی دارد و دارای دو ایوان و شبستان شرقی و جنوبی است. از جمله دیدنی‌های مسجد وکیل شیراز می‌توان به شبستان جنوبی آن با ستون‌های سنگی مارپیچ اشاره کرد. شبستان جنوبی این مسجد پنج هزار متر مربع مساحت داشته و منبری با ۱۴ پله از جنس سنگ مرمر دارد.

تخت جمشید

تخت جمشید یکی از مهمترین بنا‌های تاریخی شهر شیراز است. مجموعه تاریخی تخت جمشید در فاصله ۵۵ کیلومتری از شیراز قرار دارد و یکی از اصلی‌ترین اهداف گردشگران برای رفتن به شهر شیراز به حساب می‌آید. این اثر پرابهت و باشکوه را مجموعه کاخ‌های هخامنشیان تشکیل داده است که به ارگ پارسه شهرت دارند. از این بنا به عنوان بزرگ‌ترین بنای سنگی در ایران یاد می‌شود. ساخت این بنا در حدود ۲۵۰۰ سال پیش به دستور داریوش بزرگ آغاز شده و توسط جانشینان او ادامه پیدا کرد.

جاذبه‌های شیراز که باید یک بار در عمرتان ببینید!

پاسارگاد آرامگاه کوروش کبیر

مجموعه پاسارگاد یکی از جذاب‌ترین و زیباترین جاذبه‌های شهر شیراز است. این مجموعه شامل ساختمان‌هایی مانند آرامگاه کوروش کبیر، کاخ دروازه، باغ پادشاهی، آرامگاه کمبوجیه، کاروانسرای مظفری، تنگه بلاغی و محوطه مقدس است.

در شیراز کجا بمانیم؟

اما اگر قصد دیدن این مکان‌های زیبا را دارید باید در یک هتلی اقامت کنید که بتوانید دسترسی بسیار آسانی به مکان‌های تاریخی و مهم شهر شیراز داشته باشید. برای اقامت پیشنهاد ما هتل هما شیراز است. این هتل ۵ ستاره در ۸ طبقه با ۲۳۲ اتاق آماده پذیرایی از مهمانان است. موقعیت مکانی این هتل به گونه‌ای است که در یک چشم انداز بسیار زیبا از شهر شیراز قرار دارد. از جمله امکانات هتل هما می‌توان به سالن بدن‌سازی، استخر، سونا، جکوزی، پارک تفریحی مخصوص کودکان، زمین تنیس اختصاصی، امکان پیاده‌روی، کافی شاپ و رستوران و... اشاره کرد. از جمله مزایای هتل هما می‌توان به نزدیک بودن آن به مکان‌های مهمی مانند حافظیه، سعدیه، باغ ارم و باغ جهان‌نما اشاره کرد.

رزرو متنوع‌ترین هتل‌های شیراز در فلای تودی

اولین کاری که پس از خرید بلیط هواپیما شیراز باید انجام دهید، رزرو هتل است. برای رزرو هتل‌های شیراز می‌توانید به سایت فلای تودی مراجعه کنید. در این سایت متنوع‌ترین فهرست هتل‌های شیراز را مشاهده خواهید کرد. با یک مقایسه ساده میان امکانات و قیمت اتاق‌ها به راحتی می‌توانید مناسب‌ترین گزینه را با توجه به بودجه خود رزرو کنید. فلای تودی ارزانترین و متنوع‌ترین مرجع خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل با پشتیبانی ۲۴ ساعته باکیفیت‌ترین خدمات سفر را در اختیار شما قرار می‌دهد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
بابک
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۸
شیراز شهر شعر و عطر بهار نارنج ؟ گذشت اون دورون کاککو .. الان گرد خاک و خل و بوی گزوییل و دود اگزوز ماشینا و بد و بی راه بازاریا .. دله دزادانم که به کنار ..