بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۵
مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی با اشاره به لزوم جلوگیری از خام فروشی با تکمیل زنجیره ارزش در صنایع پایین دستی، گفت: سالانه ۱۴ میلیارد دلار صادرات پتروشیمی در کشور انجام می‌شود و این محصولات قابلیت تکمیل زنجیره ارزش را دارد تا ارزش افزوده بالاتری به کشور وارد کنند.
کد خبر : ۲۶۸۱۲۵

جلوگیری از خام فروشی با توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی

بورس نیوز:

رشید قانعی امروز در نشستی خبری با اشاره به اینکه پترول از سال‌های قبل ۶ طرح نیمه‌کاره داشت، افزود: بر اساس هدف‌گذاری‌ها، سال آینده این ۶ طرح بهره‌برداری می‌رسند که سهم مهمی در جلوگیری از خام فروشی محصولات پتروشیمی خواهند داشت.

وی با بیان اینکه دغدغه اصلی در اجرای طرح‌های پتروشیمی این است جلوی خام فروشی را بگیریم، ادامه داد: درست است که هر واحد اقتصادی به دنبال افزایش سودآوری است، اما می‌توان با حفظ سود، از خام فروشی نیز جلوگیری کرد.

قانعی با اشاره به پیشنهاد پترول برای همکاری با صادرکنندگان برتر صنایع تکمیلی پتروشیمی برای تکمیل زنجیره ارزش، گفت: بر اساس این پیشنهاد، کف عرضه محصولات پتروشیمی در بورس رعایت می‌شود و از محل محصولاتی که صادر می‌شوند، صنایع پایین‌دستی توسعه پیدا می‌کنند. البته در این بین مخالفت‌هایی وجود دارد که امیدواریم در سال آینده رفع شود.

وی با بیان اینکه حدود ۵۰ درصد محصولات پتروشیمی صادر می‌شود، افزود: این در حالی است که در مواردی تا ۷۰ درصد ظرفیت صنایع تکمیلی پتروشیمی در کشور خالی است و می‌توان بخشی از محصولات نیمه خام پتروشیمی را به جای صادرات به سمت صنایع پایین دستی برد. با این کار علاوه بر ایجاد اشتغال، ارزآوری در کشور بیشتر خواهد شد.

مدیرعامل پترول تاکید کرد: سالانه ۱۴ میلیارد دلار صادرات پتروشیمی در کشور انجام می‌شود و این محصولات قابلیت تکمیل زنجیره ارزش را دارد تا ارزش افزوده بالاتری به کشور وارد کنند.

وی گفت: طرح پترول که سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری می‌رسد، ۵۰۰ میلیون دلار به ارزآوری کشور کمک می‌کند و این ۶ طرح در یک سال هم‌زمان افتتاح خواهد شد تا گامی برای جلوگیری از خام فروشی و تکمیل زنجیره ارزش باشد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
افزایش ۱۲ درصدی پورتفوی بورسی نسبت به ماه گذشته
تداوم عملکرد صعودی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس از ابتدای سال؛

افزایش ۱۲ درصدی پورتفوی بورسی نسبت به ماه گذشته

ارسال نظر