بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
در شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات اتفاق افتاد؛

افزایش سرمایه‌گذاری‌های غیر بورسی"ومعادن"

افزایش سرمایه‌گذاری‌های غیر بورسی
ارزش بازار سرمایه‌گذاری‌های "ومعادن" در بخش شرکت‌های «بورسی» مبلغی بالغ‌بر ۱۲۷ هزار و ۸۳۰ میلیارد تومان اعلام شد که نسبت به بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌های بورسی، رشد ۸۰۶ درصدی را به همراه داشت.
کد خبر : ۲۶۸۱۶۷

افزایش سرمایه‌گذاری‌های غیر بورسی

بورس نیوز:

شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در گزارش فعالیت ماهانه بهمن‌ماه سال ۱۴۰۱ توانست مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌های خود را مبلغی بالغ‌بر ۲۱ هزار و ۱۴۵ میلیارد تومان شناسایی کند، این سرمایه‌گذاری‌ها حاصل از سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه و خارج از بازار سهام شکل گرفت.

عمده‌ترین سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در بهمن‌ماه مربوط به شرکت‌های فعال در بازار سرمایه بود، بهای تمام‌شده پرتفوی بورسی "ومعادن" بالغ‌بر ۱۴ هزار و ۱۰۱ میلیارد تومان بود و مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری در شرکت‌های غیر بورسی برابر با ۷ هزار و ۴۵ میلیارد تومان بود.

این شرکت در بهمن‌ماه در حوزه استخراج کانه‌های فلزی، ماشین‌آلات و دستگاه‌های برقی، استخراج سایر معادن، مواد و محصولات شیمیایی، انبوه‌سازی املاک و مستغلات، فعالیت‌های کمکی به نهاد‌های مالی واسط، تجارت عمده‌فروشی به جز وسایل نقلیه موتور، سرمایه‌گذاری‌ها، فلزات اساسی و سایر صنایع سرمایه‌گذاری کرد.

بیشترین تمرکز "ومعادن" در یازدهمین ماه از سال جاری مربوط به سرمایه‌گذاری در شرکت‌های بورسی بود که بهای تمام‌شده آن بالغ‌بر ۱۴ هزار میلیارد تومان شناسایی شد، این میزان سرمایه‌گذاری در مقایسه با سال مالی گذشته ۲۰ درصد افزایش را به دنبال داشت.

عمده‌ترین سرمایه‌گذاری "ومعادن" در پرتفوی بورسی و شرکت‌های خارج از بورس در بهمن‌ماه انجام داد متعلق به سرمایه‌گذاری در بخش «استخراج کانه‌های فلزی» با ۱۱ هزار و ۳۰۹ میلیارد تومان بود که همچنان بخش مهم و ویژه "ومعادن " است و تقریباً نیز مانند ماه گذشته بود. «استخراج کانه‌های فلزی» سهم ۵۷ درصدی از سرمایه‌گذاری‌ها در شرکت‌های غیر بورسی و سهم ۷۸ درصدی از سرمایه‌گذاری‌ها در پرتفوی بورسی را در اختیار گرفته است.

افزایش سرمایه‌گذاری‌های غیر بورسی


بهای تمام‌شده‌ای که "ومعادن" جهت سرمایه‌گذاری در شرکت‌های «بورسی» پرداخت کرده بالغ‌بر ۱۴ هزار و ۱۰۱ میلیارد تومان بود، میزان سرمایه‌گذاری در این حوزه نسبت به ماه گذشته کمی کاهش داشت و نسبت به دوره مشابه سال گذشته نیز حدود ۲ هزار و ۳۴۴ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است. بهای تمام‌شده‌ای که "ومعادن" جهت سرمایه‌گذاری در شرکت‌های «غیر بورسی» پرداخت کرده بالغ‌بر ۷ هزار و ۴۵ میلیارد تومان بود، میزان سرمایه‌گذاری در این حوزه نسبت به ماه گذشته ۷ درصد و نسبت به دوره مشابه سال گذشته نیز ۸۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

ارزش بازار سرمایه‌گذاری‌های "ومعادن" در بخش شرکت‌های «بورسی» مبلغی بالغ‌بر ۱۲۷ هزار و ۸۳۰ میلیارد تومان اعلام شد که نسبت به بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌های بورسی، رشد ۸۰۶ درصدی را به همراه داشت.

عمده‌ترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری در پرتفوی بورسی "ومعادن" مربوط به بخش «تجلی توسعه معادن و فلزات» با ۳ هزار و ۵۹۰ میلیارد تومان بود و پس‌ازآن نیز بیشترین بهای تمام‌شده مربوط به بخش «سنگ‌آهن گل‌گهر» با ۲ هزار و ۷۸۲ میلیارد تومان بود، در این دوره ماهانه بخش «سنگ‌آهن گل‌گهر و تجلی توسعه معادن و فلزات» با افزایش و «تأمین مواد اولیه فولاد صبا نور، امین یکم و نوع دوم کارا» با کاهش سرمایه‌گذاری همراه بودند.

بیشترین میزان ارزش بازار در صورت‌وضعیت پرتفوی شرکت‌های «بورسی» در اختیار شرکت «سنگ‌آهن گل‌گهر» با ۳۰ هزار و ۱۲۱ میلیارد تومان بود، همچنین «معدنی و صنعتی چادرملو» نیز با ۲۳ هزار و ۴۵۱ میلیارد تومان بیشترین ارزش بازار را در این دوره در اختیار داشتند.

همان گونه که گفته شد بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری "ومعادن" در شرکت‌های غیر بررسی برابر با ۷ هزار و ۴۵ میلیارد تومان بود، بیشترین سرمایه‌گذاری صورت‌گرفته در این دوره مربوط به «سایر شرکت‌های خارج از بورس» با ۲ هزار و ۵۹۴ میلیارد تومان بود و پس‌ازآن نیز بیشترین سرمایه‌گذاری صورت‌گرفته مربوط به بخش «تولید و توسعه پویا انرژی نگین سبز خاورمیانه» با یک هزار و ۱۵۷ میلیارد تومان بود، در این دوره ماهانه بخش «سایر شرکت‌های خارج از بورس» و «بین‌المللی مهندسی ایران» با کاهش سرمایه‌گذاری همراه بودند.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سرمایه گذاری‌های سودده
شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات همچنان سود می‌سازد؛

سرمایه گذاری‌های سودده " ومعادن "

سرمایه گذاری‌های سودده
شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات همچنان سود می‌سازد؛

سرمایه گذاری‌های سودده " ومعادن "

ارسال نظر