بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷
در جلسه معارفه "پی‌پاد" عنوان شد:

اصلاح کارمزد در آینده‌ای نزدیک

اصلاح کارمزد در آینده‌ای نزدیک
در جلسه معارفه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد که با حضور مدیران شرکت و اعضای هیئت‌مدیره برگزار شد، سؤالاتی درباره "پی‌پاد" مطرح شد.
کد خبر : ۲۶۸۳۲۶

اصلاح کارمزد در آینده‌ای نزدیک

بورس نیوز:

جلسه معارفه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد با نماد "پی‌پاد" برای ورود به بورس اوراق بهادار تهران، در روز دوشنبه ۲۲ اسفندماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۰ در دانشگاه خاتم برگزار شد. این شرکت به‌عنوان یکی از شرکت‌های گروه مالی پاسارگاد و با مسئولیت راهبری خدمات پرداخت الکترونیک از تاریخ ۱۳۸۴ آغاز به کارکرده و هم‌اکنون در هلدینگ فناپ فعالیت می‌کند.

در جلسه معارفه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد که با حضور مدیران شرکت و اعضای هیئت‌مدیره برگزار شد، سؤالاتی درباره "پی‌پاد" مطرح شد.

اصلاح کارمزد در آینده‌ای نزدیک

مسیح تفرشی مشهدی، مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد با اشاره به اینکه "پی‌پاد" بازوی الکترونیک پرداخت شرکت‌های گروه مالی پاسارگاد است، گفت: این شرکت برنامه‌ای برای ایجاد پول مجازی و استفاده در شبکه پی‌پاد و گروه فناپ در دست دارد. اما باتوجه‌به اینکه هنوز بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌های بانک مرکزی با شفافیت ابلاغ نشده است و سازوکار مشخصی برای حوزه رمزارز‌ها و بلاک‌چین، در کشور وجود ندارد، زمان انجام این کار مشخص نیست. طبیعتاً هر شرکت فعال در این حوزه علاقه دارد که اولین باشد، و به‌تبع آن پرداخت الکترونیک پاسارگاد نیز می‌خواهد در این حوزه اولین باشد و فعالیتی که برازنده پرداخت الکترونیک پاسارگاد باشد صورت خواهد گرفت.

وی عواملی که بر روی هزینه‌های شرکت اثرگذارند را این چنین توصیف می‌کند: باتوجه‌به اینکه بیشترین هزینه‌های شرکت، هزینه‌های نیروی انسانی است، کنترل هزینه‌ها از جنس تأثیر افزایش نرخ سالانه است که به هزینه‌های شرکت اضافه می‌شود؛ عمده‌ترین هزینه پس از هزینه منابع انسانی، هزینه استهلاک است که با تدابیری که مدیرعامل و اعضای هیئت‌مدیره اندیشیدند و راهکار‌های استفاده از آن ارائه شد که توانستیم هزینه‌های شرکت را کنترل کنیم.

اصلاح کارمزد در آینده‌ای نزدیک

باتوجه‌به افزایش نرخ ارز برای خرید دستگاه‌های کارت‌خوان چه برنامه‌ای دارید و بهای تمام‌شده دستگاه‌های کارت‌خوان را باتوجه‌به قیمت ارز چطور مدیریت می‌کنید؟ دو نوع دستگاه کارت‌خوان وجود دارد. پوز‌های هدایت تراکنش داریم و با این استراتژی ریسک تأمین پوز را مدیریت کرده‌ایم و براین‌اساس دستگاه‌های کارت‌خوان توسط پذیرنده خریداری می‌شود.

تفرشی مشهدی در پاسخ به سؤال قیمت سهم در افق ۱۴۰۴ چقدر است چنین گفت: بر اساس گزارش ارزش‌گذاری صورت‌گرفته توسط شرکت تأمین سرمایه امید، پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۱۴۰۵ و باتوجه‌به رشد‌هایی که در تمام بخش‌ها در حال انجام است انتظار افزایش قیمت مطلوبی داریم. همچنین در راستای اصلاح کارمزد هم در تلاشیم تا نظام کارمزد را نیز در آینده نزدیک اصلاح کنیم؛ باتوجه‌به جلساتی که با مدیران شرکت‌های صنعت پرداخت با بانک مرکزی داشتیم به نتایج مثبتی نیز رسیده‌ایم.

اصلاح کارمزد در آینده‌ای نزدیک

وی با ورود به مبحث مدیریت هزینه تعمیر نگهداری و خرید دستگاه‌های کارت‌خوان تشریح کرد: شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد ۵۰۰ هزار دستگاه کارت‌خوان تملیکی در اختیار دارد و در خصوص سایر کارت‌خوان‌ها که در حدود ۱.۳ میلیون دستگاه است، هزینه خرید کارت‌خوان با پذیرنده است و "پی‌پاد" ارائه‌دهنده خدمات پرداخت است و این اقدام منجر به مدیریت قابل‌توجه هزینه‌های شرکت شده است.

عضو هیئت‌مدیره پرداخت الکترونیک پاسارگاد در پایان به بور پاسخ داد؛ احتمال تغییر ترکیب درآمدزایی پرداخت الکترونیک‌ها چقدر است؟ در طرحی که با شاپرک در میان گذاشته شد و به اطلاع بانک مرکزی رسید، به این مهم دست‌یافتیم که ذی‌نفعان بازی پرداخت سه عامل گیرنده، پذیرنده و بانک هستند که هر سه باید هزینه‌هایی که بابت استفاده از سرویس‌ها می‌شود را پرداخت کنند.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
جیب پر پول
آمار‌های امیدوار کننده از پرداخت الکترونیک پاسارگاد

جیب پر پول "پی پاد"

آمار‌های امیدوار کننده از پرداخت الکترونیک پاسارگاد

جیب پر پول "پی پاد"

ارسال نظر