بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۳
طلا محدوده ۱۹۰۰ دلار را حفظ کرد
بهای هر اونس طلا با ۸ درصد کاهش به ۱۹۱۰دلار و ۴۰ سنت رسید.
کد خبر : ۲۶۸۳۸۷

طلا محدوده ۱۹۰۰ دلار را حفظ کرد

به گزارش بورس نیوز، قیمت طلا امروز (پنجشنبه) افزایش یافت، زیرا مشکلات در کردیت سوئیس ترس از بحران بانکی در سراسر جهان را افزایش داد و معامله‌گران را به سمت فلز امن سوق داد.

بهای هر اونس طلا با ۸ درصد کاهش به ۱۹۱۰دلار و ۴۰ سنت رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آمریکا نیز با ۰.۴۲ درصد کاهش به ۱۹۱۱ دلار و ۴۰ سنت رسید.

سهام کردیت سوئیس ۳۰ درصد سقوط کرد و رگولاتور‌های سوئیسی در اقدامی بی‌سابقه از سوی بانک مرکزی، به کردیت سوئیس متعهد شدند که یک منبع حیاتی نقدینگی را تامین کنند.

داده‌ها نشان داد که خرده‌فروشی ایالات‌متحده در ماه فوریه ۰.۴ درصد کاهش یافته، زیرا خرید وسایل نقلیه موتوری و سایر کالا‌ها کاهش یافته است. همچنین، قیمت‌های تولیدکننده ایالات‌متحده به طور غیرمنتظره‌ای در ماه فوریه ۰.۱ درصد کاهش یافت.

طلا به عنوان پوششی در برابر عدم قطعیت‌های اقتصادی در نظر گرفته می‌شود و با توجه به انتظارات نرخ‌های بهره پایین‌تر که هزینه فرصت نگهداری شمش‌های بدون بازده را کاهش می‌دهد، تمایل به افزایش قیمت دارد.

بر اساس گزارش رویترز، شاخص دلار ۰.۱ درصد کاهش یافت و قیمت شمش را برای خریدارانی که سایر ارز‌ها را دارند کاهش داد. بازدهی شاخص ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات‌متحده پایین‌تر بود.

بهای هر اونس نقره با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۱.۸۴ دلار رسید، پلاتین ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۹۶۲ دلار و ۹۶ سنت رسید و پالادیوم با ۱.۴ درصد افزایش به ۱۴۶۷ دلار و ۹۰ سنت رسید.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر