بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱
پیش‌بینی اوج تقاضا برای نفت در سال جاری میلادی به‌دنبال بهبود مصرف در چین باعث چهارمین هفته پیاپی افزایش قیمت نفت شده‌است.
کد خبر : ۲۶۸۹۷۱

افزایش قیمت نفت به دنبال بهبود مصرف در چین

به گزارش بورس نیوز، پیش‌بینی اوج تقاضا برای نفت در سال جاری میلادی به‌دنبال بهبود مصرف در چین باعث چهارمین هفته پیاپی افزایش قیمت نفت شده‌است.

آژانس بین‌المللی انرژی هشدار داد کاهش تولید ائتلاف اوپک پلاس کمبود عرضه نفت را تشدید کرده و به مصرف‌کنندگان آسیب می‌رساند.

هر دوی این شاخص‌های نفتی چهارمین هفته پیاپی افزایش قیمت را در بحبوحه کاهش نگرانی در مورد بحران بانکی و همچنین تصمیم شگفت‌آور ائتلاف اوپک پلاس برای کاهش تولید تجربه می‌کنند.

نفت برنت ۱.۵ درصد و نفت آمریکا ۲.۴ درصد طی یک هفته گذشته افزایش قیمت داشته اند. چهار هفته افزایش پیاپی قیمت طولانی‌ترین روند صعودی قیمت این شاخص‌های نفتی از ژوئن ۲۰۲۲ را نشان می‌دهد.

آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش ماهانه خود در روز جمعه اعلام کرد تقاضا برای نفت ۲ میلیون بشکه در روز در سال جاری میلادی افزایش یافته و به رکورد ۱۰۱.۹ میلیون بشکه در روز می‌رسد که بیشتر آن مربوط به افزایش مصرف در چین به‌دنبال برداشته شدن محدودیت‌های کرونایی در این کشور است.

اما اوپک در روز پنجشنبه از خطر کاهش تقاضا در تابستان خبر داد و آن را از دلایل تصمیم خود برای کاهش ۱.۱۶ میلیون بشکه‌ای تولید اعلام کرد.

آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش خود هشدار داد این تصمیم اوپک پلاس به مصرف‌کنندگان آسیب رسانده و بهبود اقتصاد دنیا را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

این آژانس انتظار دارد عرضه جهانی نفت ۴۰۰ هزار بشکه در روز تا پایان سال جاری میلادی کاهش یابد. پیش بینی می‌شود تولید جهانی نفت ۱ میلیون بشکه از خارج از ائتلاف اوپک پلاس افزایش پیدا کند و ۱.۴ میلیون بشکه در روز از تولید تولیدکنندگان این ائتلاف کم شود.

تعداد چاه‌های نفت و گاز آمریکا که اولین نشانه تولید این کشور در آینده هستند هم به بالا رفتن قیمت نفت کمک کرده‌است. تعداد این چاه‌ها برای سومین هفته پیاپی کاهش یافته و به پایین‌ترین رقم از ژوئن ۲۰۲۲ رسیده است.

افزایش ارزش دلار در روز جمعه هم قیمت نفت را برای دارندگان سایر ارز‌های دنیا گران‌تر کرده‌است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر