بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵
در آیین گرامیداشت سی امین سال تاسیس شرکت کارگزاری بانک مسکن؛

جای مسکن در بازار سرمایه خالی است

جای مسکن در بازار سرمایه خالی است
آیین گرامیداشت سی امین سال تاسیس شرکت کارگزاری بانک مسکن عصر سه شنبه ۲۹ فروردین ماه در محل سالن همایش‌های هتل ارم برگزار شد.
کد خبر : ۲۶۹۱۲۳

جای مسکن در بازار سرمایه خالی است


به گزارش بورس نیوز، آیین گرامیداشت سی امین سال تاسیس شرکت کارگزاری بانک مسکن عصر سه شنبه ۲۹ فروردین ماه در محل سالن همایش‌های هتل ارم برگزار شد. 

در این مراسم، علی عسگری سرپرست بانک مسکن، اظهار کرد: اکنون بازار سرمایه در مسیر طبیعی خود قرار گرفته و رونق به بازار بازگشته و شرایط کلان اقتصادی نشان دهنده تداوم رشد و پیشرفت بازارسرمایه است.

وی افزود: با توجه به استقبال خوبی که از این بازار شده می‌طلبد که شرکت‌هایی که در حوزه بازار سرمایه فعال هستند رونق لازم را به این بازار بدهند.

جای مسکن در بازار سرمایه خالی است

در ادامه این نشست مجید عشقی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، نیز بیان کرد: با تلاش خانواده بازارسرمایه و کمک دولت بازار در وضعیت مناسبی قرار دارد و اعتماد نسبی به بورس بازگشته به نحوی که روزانه حدود ۴۵۰ هزار نفر در بازار داد و ستد می‌کنند.

وی با بیان اینکه اتفاقات سال ۹۹ موجب توسعه زیرساخت‌ها شد، تصریح کرد: به رغم افزایش حجم معاملات همه سامانه‌ها به خوبی تجهیز شده اند و معاملات به راحتی انجام می‌شود.

عشقی ابراز امیدواری کرد شرایط فعلی بازار سرمایه تداوم داشته باشد و افزود: بازار سرمایه مسیر هدایت منابع به سمت بخش مولد اقتصاد است.

رییس سازمان بورس در توصیه ای به سرمایه گذاران ادامه داد: سرمایه گذاران از طریق مشاورین حرفه‌ای دارای مجوز و صندوق‌ها در بورس سرمایه گذاری کنند. آسیب‌های سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ ناشی از ورود مستقیم به بازار سرمایه بود.

جای خالی صنعت ساخت و ساز در بازارسرمایه

عشقی در بخش دیگر اظهارات خود به اهمیت صنعت مسکن نیز اشاره کرد و گفت: هرچند بازار مسکن با بازدهی مناسب همراه است، اما این بخش از حیث تامین مالی با مشکلات زیادی روبرو است.

رئیس سازمان بورس با بیان اینکه به رغم اقدامات انجام شده، متاسفانه جای مسکن در بازار سرمایه همچنان خالی است، افزود: امیدواریم نهاد‌های مالی ضمن بهره برداری از ابزار‌های مالی موجود، ابزار‌های جدید نیز راه اندازی کنند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر