بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴
تجارت ایران و چین با رشد ۵ درصدی همراه شد
مبادلات تجاری ایران و چین در ۳ ماه نخست سال جاری میلادی با رشد ۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۴ میلیارد و ۴۵ میلیون دلار رسیده است.
کد خبر : ۲۶۹۱۵۲

تجارت ایران و چین با رشد ۵ درصدی همراه شد

به گزارش بورس نیوز، مبادلات تجاری ایران و چین در ۳ ماه نخست سال جاری میلادی با رشد ۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۴ میلیارد و ۴۵ میلیون دلار رسیده است.

مبادلات ایران و چین در ماه‌های ژانویه تا مارس ۲۰۲۲ بالغ بر ۳ میلیارد و ۸۵۵ میلیون دلار اعلام شده بود.

چین در ۳ ماه نخست سال جاری میلادی یک میلیارد و ۱۳۵ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده که این رقم نسبت به سه ماهه سال قبل ۴۱ درصد کاهش داشته است. چین در ماه‌های ژانویه تا مارس ۲۰۲۲ بالغ بر یک میلیارد و ۹۲۹ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود. افت حدود ۲۰ درصدی قیمت نفت یکی از علل کاهش ارزش واردات چین از ایران در سه ماهه نخست ۲۰۲۳ بوده است.

اما صادرات چین به ایران در ماه‌های ژانویه تا مارس ۲۰۲۳ رشد قابل توجه ۵۱ درصدی داشته و به ۲ میلیارد و ۹۱۰ میلیون دلار رسیده است. چین در مدت مشابه سال قبل ۱ میلیارد و ۹۲۶ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

بر اساس این گزارش چین در سومین ماه سال جاری میلادی ۴۴۵ میلیون دلار کالا از ایران وارد و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده است. واردات چین از ایران در ماه مارس نسبت به ماه مشابه سال قبل ۳۸ درصد کاهش، اما صادرات این کشور به ایران در این ماه ۱۵۱ درصد افزایش داشته است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر