بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰
فولاد مبارکه ۶۱ رکورد تولید ثبت کرد/ بزرگترین تقسیم سود تاریخ بورس در فولاد مبارکه
فولاد مبارکه در سال گذشته توانست بیش از ۶۱ رکورد تولید را ثبت کند و بزرگترین تقسیم سود تاریخ بورس کشور را داشته است.
کد خبر : ۲۶۹۲۸۲

فولاد مبارکه ۶۱ رکورد تولید ثبت کرد/ بزرگترین تقسیم سود تاریخ بورس در فولاد مبارکه

به گزارش بورس نیوز، نشست خبری مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان با خبرنگاران و اصحاب رسانه در محل دفتر شرکت فولاد مبارکه در اصفهان برگزار شد.

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان در ابتدا به ارائه دستاورد‌های شرکت در سال ۱۴۰۱ پرداخت و گفت: فولاد مبارکه اصفهان بزرگترین تولیدکننده ورق‌های فولادی تخت در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (MENA) با سهم حدود ۲۰ درصدی است و همچنین بزرگترین تولیدکننده آهن اسفنجی در جهان با ظرفیت ۱۱/۴ میلیون تن در سال است.

طیب‌نیا ادامه داد: ارزش فعلی بازار شرکت فولاد مبارکه ۵۱۰ هزار میلیارد تومان است و سهم یک و نیم درصدی در تولید ناخالص داخلی (GDP) کشور دارد.

وی با اشاره به سهم ۶.۵درصدی شرکت در تولید ناخالص داخلی بخش صنعت ادامه داد: زنجیره تامین گسترده شامل بیش از ۲۵۰۰ تامین‌کننده خدمات و کالا بوده و شبکه گسترده مشتریان شرکت شامل بیش از ۱۰۰۰ کارخانه و کارگاه است.

مدیرعامل فولاد بیان کرد: رشد سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه در سال گذشته بیش از ۱۰ برابر مدت مشابه سال ۹۹ بوده است. همچنین این شرکت در نظر دارد ۸۱ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید در سال جاری و ۲۱۶ هزار میلیارد تومان در افق ۱۴۰۴ را محقق کند.

طیب‌نیا تصریح کرد: این شرکت در تیرماه سال‌جاری نیز از فاز یک نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی خود بهره‌برداری خواهد کرد. راندمان نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی مبارکه بالغ‌بر ۶۰ درصد است و این درحالی است که راندمان نیروگاه‌های مشابه فعال، کمتر از ۳۰ درصد است.

طیب‌نیا مدیرعامل فولاد مبارکه اضافه کرد: ۲.۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی، کاهش مصرف آب و... توسط فولاد مبارکه انجام شده است.

به گفته طیب‌نیا، در حوزه بومی‌سازی بالغ بر ۱۰۰ هزار قطعه در این مجموعه بومی‌سازی شده است و ما در بومی‌سازی به ۹۰ درصد خودکفایی دست یافته‌ایم. در سال جدید بومی‌سازی حدود ۱۲۰۰ قطعه توسط این شرکت هدف‌گذاری شده است.

وی گفت: در سال گذشته با وجود تحریم‌ها، محدودیت‌ها، حمله سایبری، کاهش فروش و درآمد این شرکت، ۴۹ هزار میلیارد تومان سود بین سهامداران توزیع شده است.

طیب‌نیا تاکید کرد: ۱۳۲ درصد افزایش سرمایه در یک سال در فولاد مبارکه انجام شده که طی دو مرحله این افزایش سرمایه انجام شده است. همچنین سال گذشته ۵۰ درصد افزایش قیمت گاز داشته‌ایم و گاز را بالاتر از قیمت جهانی خریداری کردیم. نرخ برق ۴۴ درصد و دستمزد حدود ۴۸ درصد رشد داشته است. با وجود این هزینه‌ها، فولاد مبارکه وظیفه خود دانست بازار را کنترل کند که این کار با افزایش ۱۱ درصدی عرضه در بازار صورت گرفته است.

این مقام مسئول گفت: حدود ۲۱ تفاهم‌نامه با شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها در سال گذشته منعقد شده است. همچنین ۳ شتاب‌دهنده نیز فعال شده است. نیروگاه ۹۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی در بهمن ۱۴۰۰ کلنگ زنی شده و امروز پیشرفت ۷۸ درصدی داشته و در تیرماه امسال از فاز نخست این نیروگاه بهره‌برداری خواهیم کرد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۷
کدوم سود من سهامدار بورس در فولاد مبارکه هستم ولی سودی برای من واریز نشد ؟؟؟
ناشناس
پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۵
بعد از مجمع مرداد ماه به حساب سجام واریز میشه
ناصر
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۰
کاش کمی هم از ضعف ها صحبت میشد،رانت و رشوه و پارتی مخصوصا در جذب نیرو چه در خود فولاد و چه در شرکتهای پیمانی و خصوصی، موجب شده آمار بیکاری در شهرستان مبارکه روز به روز رود سعودی بگیرد بجای استفاده از نیروهای بومی به اسم ساماندهی استخدام در شرکتهای کاری کردند که افراد غیر بومی و خارج از این محیط استخدام فولاد گردند،افرادی که ارافیان یا فامیلی در فولاد که دارای سمت میباشند به راحتی استخدام و بقیه به دلایل مختلف امکان ورود و جذب در این سازمان را ندارند،
ف
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۴
فقط حق خیلی ها ضایع میشه چون افراد بدون رزومه کار می‌کنند در حالی که با سربازی بالای 30 سال کار کردند والان جای دیگران را گرفتند باید باز نشست بشوند تا کسای دیگه راه باز بشه ولی متاسفم هیچکس فکر جوانان نیست چون مزایا فولاد خوبه حقوقش و راحت طلبند نماند بیاند بیرون،
سعید
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۴
حق فولاد شاهرود رو خوردن یه لیوان آب هم روش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹
غارت مواد اولیه هیچ سودی برای مردم ندارد
حجت امینی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳
تا زمانیکه دولت و حکومت منتخب مردم نباشند و شایسته سالاری نباشد هر روز بدتر از دیروز این راهی که حکومت در پیش گرفته سرانجامش فقر وفلاکت وتحریم ودشمن تراشی هیچ آینده روشنی برای ایران وایرانی نمی توان متصور شد.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴
حالا اینهمه تولید کردین فایده برا مردم چی بوده پولهاش کجا میرن
محمد
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۵
متاسفم برای شرکتی که سودش به دلیل بی عرضگی مسئولین در خون فقرا و مردم جامعه خودش می باشد .باید از غصه بدبخت کردن مردم مدیران این شرکت بمیرند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵
نماد فولاد تا هزارتونان تو این یه ماه میره اتشاالله
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۲
سود سالیانه بعد از مجمع مرداد ماه /احتمالا ۲۰ شهریور به حساب سجام سهامداران واریز میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۳
#فولاد