بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱
قیمت مرغ به ثبات می رسد
در دو تا سه روز اخیر قیمت مرغ در تهران روند کاهشی به خود گرفته تا جایی که به نظر می‌رسد در روز‌های آتی به ثبات برسد.
کد خبر : ۲۷۰۱۹۵

قیمت مرغ به ثبات می رسد

به گزارش بورس نیوز، مسعود امراللهی، مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی درباره وضعیت بازار گوشت مرغ اظهار کرد: در دو تا سه روز اخیر قیمت مرغ در تهران روند کاهشی به خود گرفته تا جایی که به نظر می‌رسد در روز‌های آتی به ثبات برسد.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی افزود: اکنون واحد‌های بازرسی ما در سطح کلان‌شهر تهران و سایر استان‌ها و شهرستان‌های کشور فعال هستند و با افراد متخلف و گران‌فروش برخورد جدی صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: با اعلام نرخ مصوب ۵۲ هزار تومان برای تولیدکنندگان و ۷۳ هزارتومانی گوشت مرغ برای مصرف‌کنندگان و عدم اجرای آن در سطح بازار با تخلفات گسترده‌ای در سطح خرده‌فروشی‌ها، عمده‌فروشی‌ها، تولیدکنندگان مرغ گوشتی، کشتارگاه‌ها، فروشندگان جوجه یکروزه در کل زنجیره تولید روبرو شدیم که با تمامی آن‌ها برخورد قانونی و جدی صورت گرفته است.

امراللهی با بیان اینکه با هرگونه تخلف در کل زنجیره تولید تا مصرف برخورد قانونی صورت می‌گیرد، گفت: در بحث گران‌فروشی جوجه یکروزه شکایت‌های متعددی داشتیم که با ورود بازرسان به این بخش، مبلغ دریافتی افراد شاکی عودت داده شد و حتی شرکت‌های متخلف ناچار به پرداخت ضرر و زیان نیز شدند.

وی یادآور شد: پیش از این نیز با بیش از ۱۰ هزار واحد متخلف عرضه گوش مرغ برخورد شده بود و متخلفان به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی شده بودند.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه زنجیره تولید گوشت مرغ تا عرضه به مصرف‌کنندگان موظف به رعایت نرخ مصوب است، گفت: سازمان تعزیرات حکومتی متولی بررسی و برخورد با گران فروشان و متخلفان است؛ بنابراین عملیات شناسایی زنجیره تولید (مراحل ابتدایی تولید تا مصرف) توسط تیم‌های مختلف بازرسی و نظارت وزارت جهاد کشاورزی در سطح کشور انجام می‌شود و پرونده متخلفان به سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان بازرسی کشور معرفی می‌شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر