بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۱۰:۱۹

انتقاد مدیرعامل آسیاتک از عدم برنامه‌ریزی دولت‌ها برای ورود تکنولوژی‌های جدید

انتقاد مدیرعامل آسیاتک از عدم برنامه‌ریزی دولت‌ها برای ورود تکنولوژی‌های جدید
مدیرعامل آسیاتک گفت:تمامی مشکلات و مسائلی که در صنعت ما وجود دارد به دلیل عدم برنامه و هدف‌گذاری مدون و مشخص برای فناوری‌های جدید از سمت دولت است.
کد خبر : ۲۹۴۹۹۴
نویسنده :
مینا علیزاده

به گزارش بورس نیوز، مدیرعامل آسیاتک در پنل تخصصی «سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های دیجیتال» بیان کرد: تمامی مشکلات و مسائلی که در صنعت ما وجود دارد به دلیل عدم برنامه و هدف‌گذاری مدون و مشخص برای فناوری‌های جدید از سمت دولت است.


 پنل تخصصی «سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های دیجیتال: چالش‌ها و فرصت‌ها»، در روز شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۴، همزمان با روز جهانی ارتباطات در پژوهشگاه فضایی ایران برگزار شد. محمدعلی یوسفی‌زاده، مدیرعامل آسیاتک، وحید مختاری، معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مازیار نوربخش، رئیس کمیته تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران، بهزاد احمدی، مشاور وزیر ارتباطات، محمد کشوری، مدیر گروه طیف و مهرداد میراسماعیلی، مدیرعامل ارگ‌تلکام در این رویداد حضور داشتند.


لزوم بازنگری دوره‌ای براساس تغییرات تکنولوژیک


یوسفی‌زاده در این رویداد پیرامون برنامه‌های دولت برای بخش خصوصی توضیح داد: «مسئله ما به‌عنوان بخش خصوصی این بود که می‌خواستیم یک برنامه مشخص، مدون و بازنگری دوره‌ای براساس تغییرات تکنولوژی و ترند‌ها در دولت وجود داشته باشد و دولت به جای عملیات‌های اجرایی و قیمت‌گذاری دستوری، برای ما هدف‌گذاری کند تا در بازه‌های زمانی مشخصی به این اهداف برسیم.» 

او ادامه داد: «تکنولوژی بدون قانون و قاعده خاصی وارد و همه‌گیر می‌شود. اما وقتی نوبت به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی می‌رسد، موانع مختلفی برسر راهش سبز می‌شود. درواقع مسئله این است که در هیچ کدام از دولت‌ها برنامه مشخصی برای تکنولوژی‌های جدید وجود ندارد. ۱۵ سال پیش تشخیص داده شد که تکنولوژی فیبر باید به تمام مردم برسد، اما هنوز صندوق توسعه فیبر وجود ندارد.»

 

درآمد‌ها صرف افزایش سرمایه می‌شود


مدیرعامل آسیاتک عقیده دارد هرکسی که در این صنعت مانده صرفا به‌خاطر علاقه شخصی است نه سود و درآمد بالا.

وی او دراین باره گفت: «معمولا در صنعت ارتباطات تمامی درآمد دوباره صرف افزایش سرمایه در همان صنعت می‌شود و چیزی برای سرمایه‌گذار نمی‌ماند.

اشتراک گذاری :
گزارش خطا
ارسال نظر