بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۴
در این بین سازمان خصوصی سازی بیش از 11 میلیون سهم شرکت پالایش نفت شیراز را فروخت و شرکت سرمایه گذاری توسعه صنایع معدنی امید سه میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری سپه را واگذار کرد.
کد خبر : ۱۰۰۱۸۸
معاملات تالار شیشه ای طی روز چهارشنبه در حالی پیگیری شد که شاخص کل با 889 واحد صعود از 51 هزار و 846 واحد به 52 هزار و 735 واحد رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، ارزش معاملات روز چهارشنبه با بیش از 10 درصد افت نسبت به روز قبل از آن به دو هزار و 867 میلیارد ریال دست یافت که تمامی آن به معاملات خرد اختصاص داشت. همچنین از دو هزار و 867 میلیارد ریال ارزش معاملات روز مذکور بیش از 63 درصد حجم خرید و بیش از 49 درصد فروش سهام را حقیقی ها رقم زده اند.

حجم معاملات نیز طی روز چهارشنبه با بیش از 24 درصد کاهش نسبت به روز قبل از آن به 768 میلیون سهم و حق تقدم نزول یافت.

همچنین سه نماد "وبملت"، "شپنا" و "رمپنا" پربیننده ترین نمادها طی معاملات روز چهارشنبه بودند که در دو نماد "شپنا" و "رمپنا" بیشترین حجم معاملات مربوط به حقیقی ها بوده، حال آنکه در نماد "شپنا" خرید حقوقی ها بیش از فروش آنها بوده است. در نماد "وبملت" نیز خرید حقیقی ها بیش از فروش آنها رقم خورده است.

در این میان شرکت سرمایه گذاری دانایان پارس 10 میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری سایپا را خرید.

این در حالی است که عده ای از حقوقی های بازار در نقش فروشنده ظاهر شدند و اقدام به فروش سهام تحت تملک خود کردند.

در این بین سازمان خصوصی سازی بیش از 11 میلیون سهم شرکت پالایش نفت شیراز را فروخت و شرکت سرمایه گذاری توسعه صنایع معدنی امید سه میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری سپه را واگذار کرد.

در نماد "ونیکی" شرکت های گروه مدیریت سرمایه گذاری امید و بانک تجارت به ترتیب سه میلیون و بیش از شش میلیون سهم آن را از سبد سرمایه گذاری های خود خارج کردند.

طی معاملات روز چهارشنبه بیمه سامان بیش از یک میلیون سهم "کهمدا" و شرکت تأمین مواد اولیه فولاد صبانور هفت میلیون سهم "ومعادن" را به فروش رساند.

شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند بیش از یک میلیون سهم شرکت صنایع شیمیایی ایران و شرکت سرمایه گذاری اعتلاء البرز بیش از یک میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری البرز را از تملک خود خارج کرد.

همچنین شرکت سرمایه گذاری ایران و فرانسه عرضه کننده بیش از یک میلیون سهم "وصنعت" بود و بیش از یک میلیون سهم "بکام" از سبد بورسی شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات خارج شد.

شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی دو میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری مسکن را فروخت و شرکت سرمایه گذاری سامان فرهنگیان نزدیک به یک میلیون سهم شرکت ایران ارقام را عرضه کرد.

در این بین شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی نفت بیش از هشت میلیون سهم شرکت سیمان تهران را واگذار کرد و شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن بیش از هشت میلیون سهم "وآتی" را به فروش رساند.

همچنین شرکت سرمایه گذاری غدیر عرضه کننده 24 میلیون سهم "وبشهر" و دو میلیون سهم "ولصنم" بود.

در این میان شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان هشت میلیون سهم شرکت سیمان شرق و شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان بیش از دو میلیون سهم تولیدی کاشی تکسرام را از تملک خود خارج کرد.

صندوق بازنشستگی وظیفه از کارافتادگی و پس انداز دو میلیون سهم بانک پاسارگاد را عرضه کرد و صندوق ذخیره فرهنگیان هفت میلیون سهم شرکت ماشین سازی اراک را فروخت.

طی معاملات روز چهارشنبه شرکت سرمایه گذاری ایستاتیس پویا یک میلیون سهم "فولای" و شرکت سرمایه گذاری تأمین آتیه مسکن هشت میلیون سهم "وخارزم" را واگذار کرد.

مؤسسه رفاه و تأمین آتیه کارکنان بانک سپه بیش از یک میلیون سهم شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید و شرکت گروه مالی ملت بیش از شش میلیون سهم بانک ملت را به فروش رساند.

در نماد "خودرو"، شرکت تدبیر سرمایه آراد بیش از چهار میلیون سهم آن را خریداری کرد، حال آنکه شرکت سرمایه گذاری سمند فروشنده دو میلیون سهم آن بود.

شرکت ملی انفورماتیک نیز در حالی دو میلیون سهم شرکت خدمات انفورماتیک را به سبد سرمایه گذاری ها خود افزود که بیش از سه میلیون سهم شرکت کارت اعتباری ایران کیش را از تملک خود خارج کرد.

در پایان این گزارش می افزاید، در نماد "وانصار" شرکت سرمایه گذاری گنجینه شایستگان 20 میلیون سهم آن را تحصیل کرد و در مقابل شرکت های سرمایه گذاری نگین خاتم ایرانیان و نیز بین المللی نگار نصر فروشنده بیش از 7 میلیون و 20 میلیون سهم آن بودند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر