بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۴
شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن نیز همانند روزهای گذشته در نقش فروشنده ظاهر شد و بیش از سه میلیون سهم "وآتی"، بیش از یک میلیون سهم "سغرب" و هشت میلیون سهم "سپاها" را از پرتفوی بورسی خود خارج کرد، اما مشخص نشد تعهدش برای صف فروش کردن سهام با عرضه سنگین چیست؟
کد خبر : ۱۰۰۲۷۱
معاملات روز گذشته تالار شیشه ای در حالی سپری شد که شاخص کل با یک هزار و 555 واحد صعود از رقم 52 هزار و 735 واحد حرکت رو به رشد خود را آغاز کرد و وارد کانال 54 هزار واحدی شد.

براساس گزارش بورس نیوز، ارزش معاملات دیروز با 35 درصد رشد نسبت به روز قبل از آن به سه هزار و 869 میلیارد ریال دست یافت که 89 درصد آن را معاملات خرد و مابقی آن را معاملات بلوکی رقم زده اند. همچنین از سه هزار و 869 میلیارد ریال ارزش معاملات روز گذشته بیش از 55 درصد حجم خرید و بیش از 43 درصد فروش سهام مربوط به حقیقی ها بوده است.

حجم معاملات نیز طی روز اخیر با بیش از 46 درصد افزایش نسبت به روز قبل از آن به یک هزار و 123 میلیون سهم و حق تقدم صعود کرد.

همچنین سه نماد "وبملت"، "شپنا" و "رمپنا" پربیننده ترین نمادها طی معاملات روز گذشته بودند که در هر سه نماد بیشترین حجم معاملات مربوط به حقوقی ها بوده، حال آنکه خرید حقیقی ها بیش از فروش آنها بوده است.

در این میان شرکت سرمایه گذاری توسعه صنایع معدنی امید بیش از چهار میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری مسکن تهران را خرید و بیش از یک میلیون سهم بانک کارآفرین به پرتفوی بورسی شرکت سرمایه گذاری صبا تأمین اضافه شد.

این در حالی است که عده ای از حقوقی های بازار در نقش فروشنده ظاهر شدند و اقدام به عرضه سهام تحت تملک خود کردند.

در این بین شرکت سرمایه گذاری کارکنان گروه مپنا بیش از 99 میلیون سهم شرکت مپنا را فروخت و شش میلیون سهم شرکت سیمان سپاهان از سبد بورسی شرکت گروه سرمایه گذاری بانک مسکن خارج شد.

در نماد "وسپه" شرکت های گروه مدیریت سرمایه گذاری امید و سرمایه گذاری مهر به ترتیب فروشنده 20 میلیون و 5 میلیون سهم آن بودند.

بیمه البرز نیز عرضه کننده بیش از یک میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری صنعت بیمه بود و شرکت تأمین مواد اولیه فولاد صبانور پنج میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات را واگذار کرد.

همچنین شرکت سرمایه گذاری اعتلاء البرز بیش از یک میلیون سهم "والبر" و شرکت سرمایه گذاری بوعلی نزدیک به یک میلیون سهم "ثشاهد" را از تملک خود خارج کرد.

شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی نیز بیش از دو میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری مسکن و 10 میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی را به فروش رساند.

در این میان بانک پارسیان دو میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی را عرضه کرد و شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی نفت فروشنده بیش از یک میلیون سهم شرکت سیمان تهران بود.

شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن نیز همانند روزهای گذشته در نقش فروشنده ظاهر شد و بیش از سه میلیون سهم "وآتی"، بیش از یک میلیون سهم "سغرب" و هشت میلیون سهم "سپاها" را از پرتفوی بورسی خود خارج کرد، اما مشخص نشد تعهدش برای صف فروش کردن سهام با عرضه سنگین چیست؟

همچنین هفت میلیون سهم شرکت سیمان شرق از تملک شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان خارج شد.

بانک صادرات ایران نیز پنج میلیون سهم "فولاد" و یک میلیون سهم "شپنا" را از تملک خود خارج کرد.

صندوق بازنشستگی وظیفه از کارافتادگی و پس انداز دو میلیون سهم بانک پاسارگاد و شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی هفت میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی را واگذار کرد.

در نماد "وبملت"، شرکت توسعه سرمایه معین خردمندان فروشنده 10 میلیون سهم و گروه مالی ملت و نیز صندوق تأمین آتیه کارکنان بانک ملت هر کدام عرضه کننده 15 میلیون سهم آن بودند.

در نماد "خودرو" نیز شرکت تدبیر سرمایه آراد بیش از 16 میلیون سهم آن را خریداری کرد و در مقابل شرکت سرمایه گذاری سمند سه میلیون سهم آن را به فروش رساند.

در پایان این گزارش می افزاید، بیش از 19 میلیون سهم بانک انصار از پرتفوی بورسی شرکت بین المللی نگار نصر خارج شد و به سبد بورسی شرکت سرمایه گذاری گنجینه شایستگان رفت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر