بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۶
در نماد "وکار" نیز بیمه کارآفرین و شرکت سرمایه گذ اری صبا تأمین به ترتیب خریدار بیش از دو میلیون و بیش از یک میلیون سهم آن بود. همچنین بیش از سه میلیون سهم "رکیش" به پرتفوی بورسی بانک تجارت رفت.
کد خبر : ۱۰۰۳۶۱
معاملات روز گذشته تالار شیشه ای در حالی سپری شد که شاخص کل با 479 واحد رشد از 54 هزار و 289 واحد به 54 هزار و 768 واحد رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، ارزش معاملات دیروز با نزدیک به 19 درصد صعود نسبت به روز قبل از آن به چهار هزار و 614 میلیارد ریال دست یافت که تمامی آن به معاملات خرد اختصاص داشت.

حجم معاملات نیز طی روز اخیر با نزدیک به سه درصد افزایش نسبت به روز قبل از آن به یک هزار و 156 میلیون سهم و حق تقدم صعود کرد.

همچنین سه نماد "وبملت"، "رمپنا" و "فارس" پربیننده ترین نمادها طی معاملات دیروز بودند که در هر سه نماد بیشترین حجم معاملات مربوط به حقیقی ها بوده، حال آنکه خرید حقوقی ها بیش از فروش آنها بوده است.

در این میان صندوق سرمایه گذاری مشترک بورسیران بیش از سه میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری ملت را خرید و بیمه سامان بیش از دو میلیون سهم شرکت شیشه همدان را به سبد سرمایه گذاری های خود افزود.

در نماد "وکار" نیز بیمه کارآفرین و شرکت سرمایه گذ اری صبا تأمین به ترتیب خریدار بیش از دو میلیون و بیش از یک میلیون سهم آن بود. همچنین بیش از سه میلیون سهم "رکیش" به پرتفوی بورسی بانک تجارت رفت.

شرکت سرمایه گذاری تأمین آتیه مسکن سه میلیون سهم "وخارزم" و صندوق تأمین آتیه کارکنان بانک ملت بیش از 23 میلیون سهم "وبملت" را به تملک خود درآورد.

این در حالی است که عده ای از حقوقی های بازار در نقش فروشنده ظاهر شدند و اقدام به فروش سهام تحت تملک خود کردند.

در این بین شرکت گروه سرمایه گذاری بانک مسکن 16 میلیون سهم شرکت سیمان سپاهان را فروخت و شرکت سرمایه گذاری اعتلاء البرز بیش از یک میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری البرز را واگذار کرد.

شرکت سرمایه گذاری ایران و فرانسه چهار میلیون سهم "وصنعت" و شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران آتیه ایرانیان چهار میلیون سهم "ومعادن" را از تملک خود خارج کرد.

در این میان شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی یک میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری مسکن و شرکت سهامی بیمه ایران بیش از سه میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی را از سبد بورسی خود خارج کرد.

شرکت سرمایه گذاری سمند نیز عرضه کننده دو میلیون سهم "خودرو" بود.

طی معاملات روز گذشته شرکت سرمایه گذاری غدیر 30 میلیون سهم شرکت توسعه صنایع بهشهر و شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان هفت میلیون سهم شرکت سیمان شرق را به فروش رساند.

شرکت ملی انفورماتیک بیش از یک میلیون سهم "رانفور" را خریداری کرد و در مقابل بیش از 9 میلیون سهم "رکیش" را از تملک خود خارج کرد.

در نماد "وغدیر" شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی نیروهای مسلح خریدار بیش از دو میلیون سهم آن و شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی نفت فروشنده بیش از چهار میلیون سهم آن بود.

در پایان این گزارش می افزاید، در نماد "وسپه" شرکت سرمایه گذاری توسعه صنایع معدنی امید بیش از دو میلیون سهم آن را به تملک خود درآورد و در مقابل شرکت های نوآوران مدیریت سبا و نیز سرمایه گذاری مهر به ترتیب بیش از هشت میلیون و پنج میلیون سهم آن را به فروش رساند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر