بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۹
در این میان شرکت سرمایه گذاری توسعه صنایع امید دو میلیون و پانصد هزار سهم شرکت سرمایه گذاری سپه را خرید و شرکت سرمایه گذاری توسعه صنایع و معادن کوثر سه میلیون سهم شرکت لیزینگ خودرو غدیر را به تملک خود درآورد.
کد خبر : ۱۰۰۴۵۰
معاملات روز گذشته تالار شیشه ای در حالی سپری شد که شاخص کل با 153 واحد افت از 54 هزار و 768 واحد به رقم 54 هزار و 616 واحد رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، ارزش معاملات دیروز با بیش از 47 درصد کاهش نسبت به روز قبل از آن به دو هزار و 419 میلیارد ریال دست یافت که 92 درصد آن به معاملات خرد و مابقی آن به معاملات بلوکی اختصاص داشت. همچنین از دو هزار و 419 میلیارد ریال ارزش معاملات روز گذشته بیش از 62 درصد حجم خرید و بیش از 67 درصد فروش سهام را حقیقی ها رقم زده اند.

حجم معاملات نیز طی روز اخیر با بیش از 38 درصد افت نسبت به روز قبل از آن به 710 میلیون سهم و حق تقدم نزول یافت.

همچنین سه نماد "وبملت"، "رمپنا" و "فارس" پربیننده ترین نمادها طی معاملات روز گذشته بودند که در هر سه نماد بیشترین حجم معاملات مربوط به حقیقی ها بوده، حال آنکه در دو نماد "رمپنا" و "فارس" خرید حقوقی ها بیش از فروش آنها بوده است.

در این میان شرکت سرمایه گذاری توسعه صنایع امید دو میلیون و پانصد هزار سهم شرکت سرمایه گذاری سپه را خرید و شرکت سرمایه گذاری توسعه صنایع و معادن کوثر سه میلیون سهم شرکت لیزینگ خودرو غدیر را به تملک خود درآورد.

شرکت تأمین مواد اولیه فولاد صبانور بیش از یک میلیون سهم "بکام" و نیر بیش از یک میلیون سهم "ومعادن" را به سبد سرمایه گذاری های خود افزود.

همچنین در نماد "خمحرکه" شرکت سرمایه گذاری گروه صنعتی رنا خریدار بیش از یک میلیون سهم آن بود.

این در حالی است که عده ای از حقوقی های بازار در نقش فروشنده ظاهر شدند و اقدام به فروش سهام تحت تملک خود کردند.

در این بین بیمه ملت نیز بیش از 14 میلیون سهم "تایرا" و بیش از سه میلیون سهم "ونیکی" را از سبد بورسی خود خارج کرد.

شرکت پلی اکریل ایران عرضه کننده بیش از سه میلیون سهم شرکت تولید مواد اولیه و الیاف مصنوعی بود و شرکت سرمایه گذاری اعتلاء البرز بیش از یک میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری البرز را واگذار کرد.

در نماد "وصنعت" شرکت سرمایه گذاری ایران و فرانسه فروشنده سه میلیون سهم آن بود و شرکت سرمایه گذاری سمند هشت میلیون سهم "خودرو" را عرضه کرد.

در نماد "وصنا" نیز شرکت های سرمایه گذاری صنعت و معدن و نیز توسعه صنایع بهشهر بیش از سه میلیون و شش میلیون سهم آن را به فروش رساند.

طی معاملات روز گذشته بیش از 14 میلیون سهم شرکت کارت اعتباری ایران کیش از پرتفوی بورسی شرکت ملی انفورماتیک خارج شد و شرکت ساختمانی دهکده پاسارگاد فروشنده 9 میلیون شرکت سرمایه گذاری سایپا بود.

همچنین صندوق تأمین آتیه کارکنان بانک ملت بیش از 14 میلیون سهم "وبملت" را از سبد سرمایه گذاری های خود خارج کرد.

در پایان این گزارش می افزاید، شرکت سرمایه گذاری صبا تأمین بیش از 20 میلیون سهم "وصندوق" و بیش از سه میلیون سهم "وکار" را خریداری کرد و در مقابل پنج میلیون سهم بانک ملت را به فروش رساند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر