بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۱
شرکت سرمایه گذاری توسعه صنایع معدنی امید بیش از دو میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری سپه را خرید و شرکت پالایش نفت تبریز 100 میلیون سهم شرکت پتروشیمی تبریز را تحصیل کرد.
کد خبر : ۱۰۰۵۳۳
معاملات روز گذشته تالار شیشه ای در حالی سپری شد که شاخص کل با 82 واحد نزول از 54 هزار و 616 واحد به 54 هزار و 534 واحد رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، ارزش معاملات دیروز با نزدیک به دو هزار و 487 درصد افزایش نسبت به روز قبل از آن به 62 هزار و 588 میلیارد ریال دست یافت که 12 درصد آن را معاملات خرد و مابقی آن را معاملات عمده و انتقالی رقم زده اند.

حجم معاملات نیز طی روز اخیر با بیش از 785 درصد رشد نسبت به روز قبل از آن به شش هزار و 284 میلیون سهم و حق تقدم صعود کرد.

همچنین سه نماد "وبملت"، "رمپنا" و "فارس" پربیننده ترین نمادها طی معاملات روز گذشته بودند که در دو نماد "رمپنا" و "فارس" بیشترین حجم معاملات مربوط به حقیقی ها بوده، حال آنکه در نماد "فارس" خرید حقوقی ها بیش از فروش آنها بوده است. همچنین در نماد "وبملت"، خرید حقیقی ها بیش از فروش آنها بوده است.

در این میان شرکت سرمایه گذاری توسعه صنایع معدنی امید بیش از دو میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری سپه را خرید و شرکت پالایش نفت تبریز 100 میلیون سهم شرکت پتروشیمی تبریز را تحصیل کرد.

شرکت سرمایه گذاری صبا تأمین نیز بیش از هشت میلیون سهم "تاپیکو"، دو میلیون سهم "خگستر" و بیش از دو میلیون سهم "وکار" را به پرتفوی بورسی خود افزود.

شرکت ساختمانی دهکده پاسارگاد سه میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری سایپا را به تملک خود درآورد.

این در حالی است که عده ای از حقوقی های بازار در نقش فروشنده ظاهر شدند و اقدام به فروش سهام تحت تملک خود کردند.

در این بین شرکت توسعه صنایع بهشهر چهار میلیون سهم شرکت گروه صنایع بهشهر ایران را فروخت و بیمه ملت یک میلیون سهم شرکت تراکتورسازی ایران را واگذار کرد.

شرکت سرمایه گذاری اعتلاء البرز نیز بیش از دو میلیون سهم "والبر" و شرکت سرمایه گذاری ایران و فرانسه 10 میلیون سهم "وصنعت" را از سبد بورسی خود خارج کرد.

همچنین بانک رفاه کارگران فروشنده بیش از یک میلیون سهم شرکت فرآورده های نسوز پارس بود و یک میلیون سهم شرکت سیمان شرق از تملک شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان خارج شد.

طی معاملات روز گذشته شرکت ملی انفورماتیک عرضه کننده بیش از دو میلیون سهم "رکیش" بود و شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی 550 میلیون سهم "تاپیکو" را به فروش رساند.

صندوق تأمین آتیه کارکنان بانک ملت نیز سه میلیون سهم بانک ملت را واگذار کرد.

همچنین در نماد "خودرو"، شرکت تدبیر سرمایه آراد بیش از سه میلیون سهم آن را خریداری کرد و در مقابل شرکت سرمایه گذاری سمند فروشنده بیش از هفت میلیون سهم آن بود.

در پایان این گزارش می افزاید، شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن در حالی خریدار دو میلیون سهم "خودرو" بود که بالغ بر دو میلیون سهم "وآتی" را عرضه کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر