بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۴
سه نماد "تاپیکو"، "وبشهر" و "پارسان" پربیننده ترین نمادها طی معاملات روز گذشته بودند که در دو نماد "تاپیکو" و "وبشهر" بیشترین حجم معاملات مربوط به حقیقی ها بوده، حال آنکه خرید حقوقی ها بیش از فروش آنها بوده است
کد خبر : ۱۰۰۹۳۶
معاملات تالار شیشه ای طی روز گذشته در حالی سپری شد که شاخص کل با 445 واحد افت از 54 هزار و 744 واحد به 54 هزار و 298 واحد رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، ارزش معاملات دیروز با بیش از 44 درصد نزول نسبت به روز قبل از آن به یک هزار و 908 میلیارد ریال دست یافت که تمامی آن به معاملات خرد اختصاص داشت. همچنین از یک هزار و 908 میلیارد ریال ارزش معاملات روز گذشته بیش از 59 درصد حجم خرید و بیش از 77 درصد فروش سهام را حقیقی ها رقم زده اند.

حجم معاملات نیز طی روز اخیر با بیش از 47 درصد کاهش نسبت به روز قبل از آن به 601 میلیون سهم و حق تقدم نزول یافت.

همچنین سه نماد "تاپیکو"، "وبشهر" و "پارسان" پربیننده ترین نمادها طی معاملات روز گذشته بودند که در دو نماد "تاپیکو" و "وبشهر" بیشترین حجم معاملات مربوط به حقیقی ها بوده، حال آنکه خرید حقوقی ها بیش از فروش آنها بوده است. در نماد "پارسان" نیز خرید حقیقی ها بیش از فروش آنها بوده است.

در این میان در نماد "رمپنا"، شرکت های سرمایه گذاری کارکنان گروه مپنا و آینده نگر توسعه خاورمیانه خریدار بیش از شش میلیون و دو میلیون سهم آن بودند.

بانک تجارت و شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید نیز به ترتیب دو میلیون و یک میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری ملی ایران را به تملک خود درآوردند.

همچنین شرکت سرمایه گذاری توسعه صنایع و معادن کوثر چهار میلیون سهم "ولغدر" را خریداری کرد و بیش از یک میلیون سهم "کهمدا" به پرتفوی بورسی بیمه سامان رفت.

بیمه کارآفرین خریدار بیش از یک میلیون سهم بانک کارآفرین بود. طی معاملات روز گذشته شرکت های سرمایه گذاری صنعت و معدن و نیز تدبیر سرمایه آراد به ترتیب 3 میلیون و بیش از 34 میلیون سهم شرکت ایران خودرو را به سبد سرمایه گذاری های خود افزودند.

شرکت سرمایه گذاری ملی ایران خریدار یک میلیون سهم بانک تجارت بود و یک میلیون سهم "وتوسم" به سبد بورسی شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی رفت.

همچنین شرکت سرمایه گذاری تأمین آتیه مسکن یک میلیون سهم "وخارزم" و شرکت ساختمانی دهکده پاسارگاد یک میلیون سهم "وساپا" را تحصیل کرد.

شرکت الیاف زاینده رود بیش از یک میلیون سهم شرکت تولید مواد اولیه و الیاف مصنوعی را به تملک خود درآورد.

این در حالی است که عده ای از حقوقی های بازار در نقش فروشنده ظاهر شدند و اقدام به فروش سهام تحت تملک خود کردند.

در این بین شرکت سرمایه گذاری بهمن دو میلیون سهم شرکت پگاه آذربایجان غربی را فروخت و شرکت سرمایه گذاری صبا تأمین فروشنده دو میلیون سهم شرکت لیزینگ صنعت و معدن بود.

در پایان این گزارش می افزاید، شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران 700 هزار سهم شرکت ریخته گری تراکتور سازی ایران را از پرتفوی بورسی خود خارج کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر