بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۵
سه نماد "تاپیکو"، "وبشهر" و " واتی" پربیننده ترین نمادها طی معاملات روز گذشته بودند که در هر سه نماد بیشترین حجم معاملات مربوط به حقیقی ها بوده، حال آنکه در دو نماد "وبشهر" و "واتی" فروش حقوقی ها بیش از خرید آنها بوده است.
کد خبر : ۱۰۱۱۱۲
معاملات روز گذشته تالار شیشه ای در حالی پیگیری شد که شاخص کل با 273 واحد افت از 54 هزار و 509 واحد به 54 هزار و 235 واحد رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، ارزش معاملات دیروز با 24 درصد رشد نسبت به روز قبل از آن به دو هزار و 800 میلیارد ریال دست یافت که 84 درصد آن به معاملات خرد و مابقی آن به معاملات بلوکی اختصاص داشت. همچنین از دو هزار و 800 میلیارد ریال ارزش معاملات روز گذشته بیش از نزدیک به 50 درصد حجم خرید و بیش از 53 درصد فروش سهام را حقیقی ها رقم زده اند.

حجم معاملات نیز طی روز اخیر با بیش از 21 درصد افزایش نسبت به روز قبل از آن به 792 میلیون سهم و حق تقدم صعود کرد.

همچنین سه نماد "تاپیکو"، "وبشهر" و " واتی" پربیننده ترین نمادها طی معاملات روز گذشته بودند که در هر سه نماد بیشترین حجم معاملات مربوط به حقیقی ها بوده، حال آنکه در دو نماد "وبشهر" و "واتی" فروش حقوقی ها بیش از خرید آنها بوده است.

در این میان شرکت خبرگان تجارت البرز بیش از یک میلیون سهم شرکت صنایع فولاد آلیاژی یزد را خرید.

شرکت تأمین مواد اولیه فولاد صبانور نیز بیش از یک میلیون سهم شرکت توسعه معادن و فلزات را به تملک خود درآورد و بیش از یک میلیون سهم "خاور" به پرتفوی بورسی شرکت سرمایه گذاری سمند رفت.

همچنین بانک تجارت بیش از چهار میلیون سهم "ونیکی" و شرکت مسکن و ساختمان جهان بیش از یک میلیون سهم "ثنوسا" را به سبد سرمایه گذاری های خود افزود.

در نماد "خودرو"، شرکت تدبیر سرمایه آراد خریدار بیش از 124 میلیون سهم آن بود.

این در حالی است که عده ای از حقوقی های بورس در نقش فروشنده ظاهر شدند و اقدام به فروش سهام تحت تملک خود کردند.

در این بین شرکت پلی اکریل ایران هفت میلیون سهم شرکت تولید مواد اولیه و الیاف مصنوعی را فروخت و یک میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری پردیس از پرتفوی بورسی شرکت سرمایه گذاری تدبیر خارج شد.

شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی نفت شش میلیون سهم "وصنعت" و شرکت صنایع شیر ایران بیش از یک میلیون سهم "غپاک" را به فروش رساند.

در نماد "ومعادن"، مؤسسه صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر خریدار بیش از 67 میلیون سهم آن بود و در مقابل مؤسسه صندوق حمایت بازنشستگی کارکنان فولاد 64 میلیون سهم آن را عرضه کرد.

شرکت سرمایه گذاری کوشا پیشه نیز بیش از دو میلیون سهم "وتوشه" را به تملک خود درآورد و در مقابل شرکت صنعتی پارس خزر فروشنده بیش از دو میلیون سهم "وتوشه" بود.

شرکت خدمات بندری پلی اکریل ماهشهر در حالی بیش از هفت سهم شرکت تولید مواد اولیه و الیاف مصنوعی را خرید کرد که بیش از 22 میلیون سهم شرکت پلی اکریل را از سبد سرمایه گذاری های خود خارج کرد.

در پایان این گزارش می افزاید، در نماد "ثفارس"، شرکت سرمایه گذاری ساختمان نوین خریدار بیش از پنج میلیون سهم آن بود و در مقابل شرکت سرمایه گذاری ساختمان ایران بیش از پنج میلیون سهم آن را به فروش رساند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر