بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۶
شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی نفت هفت میلیون سهم "وغدیر" و شرکت ملی انفورماتیک بیش از یک میلیون سهم "مداران" را به فروش رساند.
کد خبر : ۱۰۱۴۰۹
معاملات روز گذشته تالار شیشه ای در حالی پیگیری شد که شاخص کل با 440 واحد صعود از 54 هزار و 433 واحد به 54 هزار و 873 واحد رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، ارزش معاملات دیروز با نزدیک به 15 درصد رشد نسبت به روز قبل از آن به دو هزار و 401 میلیارد ریال دست یافت که تمامی آن را معاملات خرد رقم زده اند.

حجم معاملات نیز طی روز اخیر، با بیش از شش درصد افزایش نسبت به روز قبل از آن به 620 میلیون سهم و حق تقدم صعود کرد.

همچنین سه نماد "تاپیکو"، "واتی" و "پارسان" پربیننده ترین نمادها طی معاملات روز گذشته بودند که در دو نماد "تاپیکو" و "واتی" بیشترین حجم معاملات مربوط به حقیقی ها بوده، حال آنکه خرید حقوقی ها بیش از فروش آنها بوده است. در نماد "پارسان" نیز خرید حقیقی ها بیش از فروش آنها بوده است.

در این میان شرکت الیاف زاینده رود نزدیک به 20 میلیون سهم شرکت پلی اکریل را خرید و شرکت نوآوران مدیریت سبا بیش از یک میلیون سهم شرکت تراکتور سازی ایران را تحصیل کرد.

بیش از 21 میلیون سهم بانک پاسارگاد به پرتفوی بورسی شرکت آینده نگر توسعه خاورمیانه رفت و بیمه کارآفرین خریدار بیش از یک میلیون سهم بانک کارآفرین بود.

همچنین بانک تجارت بیش از سه میلیون سهم "ونیکی" و شرکت سرمایه گذاری گنجینه شایستگان بیش از 14 میلیون سهم "وانصار" را به تملک خود درآورد.

در نماد " بترانس" نیز شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی خریدار بیش از یک میلیون سهم آن بود.

این در حالی است که عده ای از حقوقی های بازار در نقش فروشنده ظاهر شدند و اقدام به فروش سهام تحت تملک خود کردند.

در این بین سازمان خصوصی سازی بیش از یک میلیون سهم شرکت آلومینیوم ایران را فروخت و شرکت بازرگانی پلی اکریل هفت میلیون سهم شرکت تولید مواد اولیه و الیاف مصنوعی را واگذار کرد.

شرکت پیشگامان بازرگانی ستاره تابان نیز بیش از یک میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری رنا را از تملک خود خارج کرد.

همچنین شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی نفت هفت میلیون سهم "وغدیر" و شرکت ملی انفورماتیک بیش از یک میلیون سهم "مداران" را به فروش رساند.

در نماد "فسرب" نیز شرکت های سرمایه گذاری صنعت و معدن و نیز توسعه معادن روی ایران به ترتیب عرضه کننده هفت میلیون و هشت میلیون سهم آن بودند.

در پایان این گزارش می افزاید، شرکت خدمات بندری پلی اکریل ماهشهر بیش از شش میلیون سهم شرکت تولید مواد اولیه و الیاف مصنوعی را خریداری کرد و در مقابل بیش از 22 میلیون سهم شرکت پلی اکریل را از سبد سرمایه گذاری های خود خارج کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر