بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۱
مستطيل شيشه اي تالار

صعود با اکثریت بزرگان

پس از شکست سقف های قبلی توسط شاخص در معاملات دیروز، روند صعودی بازار سهام امروز نیز همچنان ادامه یافت. هرچند تداوم این حرکت صعودی در غیاب برخی از صنایع و سهم ها اما با حضور اکثریت بزرگان پیگیری شد.
کد خبر : ۱۰۱۶۱۹
با اتمام ساعات معاملات روز سه شنبه 92.05.01 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 622 واحد رشد به رقم 43728 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 221 واحد صعود عدد 96673 واحد را تجربه كرد. شاخص كل نيز در روز جاري با 613 واحد مثبت به رقم 55942 واحد رسيد.

گفتني است ارزش كل معاملات اين روز به رقم 2095 میلیارد ریال رسید.

همچنین در این روز مخابرات ایران با 95 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت.

به گزارش بورس نیوز، پس از شکست سقف های قبلی توسط شاخص در معاملات دیروز، روند صعودی بازار سهام امروز نیز همچنان ادامه یافت. هرچند تداوم این حرکت صعودی در غیاب برخی از صنایع و سهم ها اما با حضور اکثریت بزرگان پیگیری شد.

براساس این حرکت گروهی، اهالی تالار معتقدند اگر بازگشت نمادهای غایب به تابلوی بورس اتفاق بیفتد، می توان تا پایان سال جاری شاهد اوج گیری شاخص کل به سطوح بالاتری بود.

امروز اما بیشترین تأثیر روی صعود شاخص کل تا نزدیکی مرز 56 هزار واحدی از سوی گروه های مختلفی اعمال شده و از جمله این صنایع اثرگذار می توان به گروه پتروشیمی، سیمانی، بانکی، مخابراتی و نیز خودرویی اشاره کرد.

بدین ترتیب گروه پتروشیمی در غیاب بسیاری از نمادهای خود روند مثبت قیمت سهام را در شرکت های تولیدکننده اوره و آمونیاک دنبال کرد و پوشش مناسب 42 درصدی سود "زاگرس" طی عملکرد سه ماهه و نیز تقسیم سود بالای پتروشیمی جم در مجمع سهامداران که به ازای هر سهم 200 تومان مصوب شد، به گروه انرژی مثبت بیشتری داد تا گروه حرکت خود را با قدرت ادامه دهد.

امروز خودروسازان نیز در حالی از بازگشایی نمادهای ایران خودرو و سایپا استقبال کردند که در این فضای مثبت حجم های بسیار بالایی از سهام دیگر شرکت های فعال این صنعت در درصدهای مثبت معامله شد، بدین ترتیب لیدر این گروه یعنی "خودرو" در حالی پس از برگزاری مجمع خود با تحقق زیان 451 ریالی به ازای هر سهم و پیش بینی سود 50 ریالی برای سال مالی جاری با رشد قیمت سهام به تابلوی بورس بازگشت که طی یک ماه و نیم اخیر قیمت سهم نزدیک به 100 درصد رشد کرده است.

در اینجا اهالی تالار اعتقاد دارند باید دید سهامداران حقیقی به عنوان خریداران بخش عمده سهام گروه خودرویی طی هفته های اخیر، نسبت به وضعیت آتی این سهم ها چه تحلیلی دارند یا اینکه تنها بر مبنای هیجانات اقدام به سرمایه گذاری در این نمادها کرده اند.

طی معاملات امروز، گروه بانکی نیز همچنان بدون حضور بزرگان خود یعنی اقتصاد نوین و ملت معاملات پرحجمی را به ویژه در دو نماد پاسارگاد و صادرات شاهد بود. به اعتقاد اهالی تالار امیدواری به رشد سود این گروه از محل درآمد حاصل از تسعیر نرخ ارز، مهمترین عاملی است که می توان برای اقبال سرمایه گذاران به سهام بانکی عنوان کرد.

و اما انتشار گزارش های عملکرد سه ماهه تولیدکنندگان روی از جمله "فرآور"، "فاسمین" و "کروی" بازار را به واکنش مثبت واداشت و سهام این قبیل شرکت ها را با تشکیل صف های خریداران همراه ساخت.

در سایر گروه ها از جمله ساختمانی، سیمانی و زیر مجموعه های "وصنعت" همانطور که دیروز نیز اشاره شد قیمت سهم ها با برخورد به خطوط حمایتی برگشتند و به نظر می رسد اصلاح کوتاه مدت آنها تقریباً به اتمام رسیده باشد. از این رو باید منتظر شکل گیری روندی جدید در این گروه از هفته آتی بود و دید که آیا این قبیل سهام می توانند روندی پرقدرت داشته باشند یا خیر؟

به اعتقاد اهالی تالار قطعاً این گروه ها رشد خوبی خواهند داشت، هرچند ممکن است روند اصلاحی آنها مدتی طول بکشد.

در مجموع سرمایه گذاران بورس با کلیتی مثبت و با حرکت دسته جمعی بسیاری از صنایع فعال بازار شاخص کل را تا نزدیکی مدار 56 هزار واحدی بالا کشیدند و به نظر می رسد این رکورد جدید در ابتدای معاملات فردا براحتی محقق شود.

در پایان این گزارش می افزاید، بازار قراردادهای آتی سکه طلا در بورس کالا نیز هم اکنون روندی منفی را در سررسیدهای فعال خود به نظاره نشسته و پیش بینی معامله گران برای سکه تحویل آبان ماه با توجه به نزول قیمت ها به یک میلیون و 41 هزار تومان افت کرده است.

در بازار آزاد نیز هم اکنون هر سکه تمام بهار آزادی به قیمت یک میلیون و 45 هزار تومان رسیده و هر دلار به بهای 3120 تومان خرید و فروش می شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر