بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۷
رییس حسابداری مالی شرکت معدنی املاح ایران عنوان کرد:

تجدید ارزیابی دارایی ها در انتظار اخذ مجوز

افزایش سرمایه به مبلغ 140 میلیارد ریال از طریق تجدید ارزیابی دارایی ها در برنامه کاری این شرکت قرار دارد. از این رو اقدامات لازم جهت اجرای این برنامه در حال پیگیری است و در مرحله اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار به سر می برد.
کد خبر : ۱۰۱۶۳۷
شرکت معدنی املاح ایران تنها شرکت بورسی تولیدکننده محصول پودر سولفات سدیم و نمک طعام است که به نظر می رسد روند مناسب سودآوری را طی سال مالی جاری در پیش گرفته است.

رییس حسابداری مالی شرکت معدنی املاح ایران پیرامون ارزیابی عملکرد سه ماهه نخست سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 92 در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: این شرکت برخلاف افزایش هزینه های سربار و دستمزد طی اوایل سال جاری، موفق به پوشش 24 درصدی سود برآوردی خود همراه با تعدیل مثبت حدود سه درصدی آن طی دوره عملکرد مذکور شده است.

حسین وحیدنژاد افزود: "شاملا" با حداکثر ظرفیت عملی تولید خود که بیش از ظرفیت اسمی شرکت است، به فعالیت خود ادامه می دهد. از این رو امیدواریم این شرکت طبق برآوردها و برنامه هایی که برای سال جاری در نظر گرفته پیش رود، به طوریکه در صورت عدم بروز مسائل با اهمیتی در مسیر تولید همچون قطع گاز مصرفی، می توان گفت به طور حتم بودجه برآوردی خود را به طور کامل پوشش خواهد داد. حال آنکه تعدیل مثبت اندک سود برآوردی طی امسال نیز چندان دور از ذهن نخواهد بود که در صورت قطعیت مراتب از طریق سازمان بورس به اطلاعات سهامداران خواهد رسید.

وی با اشاره به عدم رشد نرخ فروش محصولات طی سه ماهه اول سال جاری گفت: با توجه به رشد نرخ تورم، افزایش قیمت محصولات امری اجتناب ناپذیر است. از این رو انتظار می رود بهای فروش محصولات تولیدی همراه با افزایش هزینه های تحمیلی بر شرکت همچون هزینه های سربار، رشد یابد، به گونه ای که افزایش نرخ هزینه های مذکور را پوشش دهد.

این مقام مسئول در خصوص تأمین مواد معدنی مورد نیاز تولید نیز اظهار داشت: بخش عمده ای از این مواد از طریق معادن تحت تملک شرکت واقع در شهرهای گرمسار و اراک فراهم می شود. همچنین معادن مذکور از پتانسیل استحصال مواد تا چند سال آینده نیز برخوردارند.

رییس حسابداری مالی شرکت معدنی املاح ایران در خصوص تأمین خارجی 10 درصدی مواد مصرفی تصریح کرد: این مواد از کشورهای چین و کره جنوبی و با ارز اتاق مبادلات ارزی فراهم می شود.

وحیدنژاد پیرامون برنامه افزایش سرمایه "شاملا" گفت: افزایش سرمایه به مبلغ 140 میلیارد ریال از طریق تجدید ارزیابی دارایی ها در برنامه کاری این شرکت قرار دارد. از این رو اقدامات لازم جهت اجرای این برنامه در حال پیگیری است و در مرحله اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار به سر می برد.

وی در خاتمه پیرامون طرح های توسعه ای شرکت بیان کرد: "شاملا" در حال بررسی طرح های توسعه ای به منظور افزایش ظرفیت تولیدی خود است که تاکنون به تصویب هیأت مدیره نرسیده، اما امیدورایم که این طرح ها طی سال های آینده تصویب و اجرایی گردد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر